2014. július 9., szerda

Számlabefizetés Spanyolországban

Tegnap, miközben Bettyvel tapas-oztunk, újra felmerült a számlabefizetés kérdése és megállapítottuk, hogy logikátlanabb már nem is lehetne ennek a menete.
Elmű=Endesa itt. Ahol laktunk októbertől március közepéig, a tulajdonos megszüntette a bankszámláját, ezért többet nem tudták onnan levonni az összeget. Sejtette, hogy gond lehet esetleg, de kivártunk. Postaládakulcsuk sem volt még, így hiába küldtek volna bármit, nem jutottam volna hozzá. Aztán kb. 2 héttel a beköltözés után, miután jelezte a tulaj, hogy átvehetem a kulcsot a portán és nézzem is meg rögtön a leveleket, szólt az admin nő, hogy éppen ma reggel kapcsolták ki az áramot. Gyorsan kinyitottam a postaládát, kihalásztam a számlákat, irány Estepona az Endesa irodába. Erről már írtam, hogy végül is gyorsan elintézték és délutánra volt már áram, de azért furfang van a dologban, ami végül a Vízművek=Acosol esetében derült ki.
Az Acosol-nál szintén a bankszámlaadatok voltak megadva.
A felszólítólevél felszólított a késedelemre, de nem volt semmiféle csekk vagy kód.
Aztán jött több felszólító számla - hiába. Mivel az iroda messze volt, nem mentem el. Levélre napokig nem reagáltak - angolul.
Valamikor januárban Laciékat kértem már meg, hogy esetleg fizessék be a postán. Nem lehetett.
Később kiderült, miután én is elmentem a postára, hogy nincs szerződésük az Acosol-lal, nem lehet ott befizetni.
De akkor hol?
Unicaja bank. Szuper, akkor irány a bank.
A bankban közölték, hogy számlát befizetni kizárólag kedden és csütörtökön lehet 10.30-tól 12.30-ig (vagy 11.30).
Oké, új kör, kedden 10.30 bank.
Lehúzza az ügyintéző a kódot és közli, hogy nem lehet befizetni, mert lejárt a felszólítás határideje (WTF?!)
Új levélre várok.
Új levél megjött, de közben otthon voltunk február végén, így ez a felszólítási határidő is lejárt, viszont későbbi számlát végre ki tudtam fizetni.
Március közepétől visszamentünk a "telephelyre", így a postaládanézegetés elmaradt.
Közben megint jött felszólító, aminek megint lejárt a határideje.
Levél ment, válasz sokára jött, hogy kártyával is be tudom fizetni.
Felmegyek az Acosol honlapjára, kikeresem milyen számokat kell megadni, hogy azonosítani lehessen a befizetést, beírok 99 számjegyet - mire kiköpi, hogy nem lehet befizetni már, mert lejárt a határidő.
Telefon. "Angol nyelvhez kérjük nyomja meg a 2-es gombot". Megnyomom, spanyolul jelentkezik, no english, sorry, mondja a nő a túlfelen, később.
Később nem veszi fel.
14-től szieszta.
Másnap újra. Siker, de a 3. helyre kapcsolnak, mire sikerül kifizetni.
Ezek után senki ne szidja a magyar rendszert :-)

1 megjegyzés: