2013. október 8., kedd

Mindennek eljön az ideje

Sokan kérdezték illetve értetlenül álltak az "eset" előtt, ha már itt vagyunk, miért nem jár Linda iskolába. Én egészen pontosan úgy éreztem, hogy még nem jött el az ideje; szerettem volna, ha a magyar nyelv alapjait is maximálisan el tudja sajátítani, és a kedvenc iskolánk adta alapok bombabiztosak. Korábban még Linda is teljesen elzárkózott a gondolatától is, hogy spanyol iskolába járjon, de most  - talán Kittinek is köszönhetően - már Ő vágyott rá, hogy menjen. Kérdés volt még, hogy melyik iskola legyen: három lehetőségünk volt, ahova Kittit akarták a szülők először, oda nem vették fel helyhiány miatt (így utólag, ez óriási szerencse!), a másik fent van a faluban, tőlünk 12km-re. Végül megszülték a beiratkozás során, hogy mivel a lakóparkunk előtt megáll a sulibusz, így jelentkezhet oda. Mivel egy helyen lakunk, így adott volt, hogy ha Kitti oda mehet, akkor mi is. Pénteken elintéztem a gyerekek bejelentkezését az Önkormnál, hétfőn 9.15-kor pedig ott álltam a suli titkársága előtt a kőkemény elhatározással, hogy márpedig a gyerek kedden már menni fog :-) Az adminos néni - az adminisztráció kemény 1 óra 15 percen át tart nyitva! - persze nyilván emlékezett ránk még, mikor Kittit irattuk be, mert bepróbálkozott, hogy fent a faluban próbáltam e már; gyorsan leráztam a kérdését, hogy egy helyre vagyunk bejelentve, ha Kitti ide jár, akkor mi is ide fogunk ;-) Adott egy nagy paksamétát, amit gyorsan elkezdtem kitöltögetni, igazából csak 120szor kell leírni ugyanazt, de mivel nem volt 100% tiszta hova mit kell írni, visszarobogtunk Tündiékhez, úgyhogy az Övék alapján gyorsan mindent kitöltöttem, majd 10 perccel zárás előtt vissza is értem, hogy beadjam. Fotó még nem volt, de mondtam, hogy no problem, mañana majd hozok. Végül megkaptuk a pecsétet, és bár a szülőnek kell(ene?) beírni, hogy hanyadik osztályba megy a gyerek, és én a 4.-et karikáztam be, a születési év alapján gyorsan felülbírálta döntésemet és átjavította 5.-re. Mondtam, hogy ez is no problem, csak jöhessen már és akkor ugye mañana majd már jön de hol a terem, melyik osztály (kettő 5. osztály van, mindkettőben 16 gyerek). Délután beszereztünk két füzetet, első napra ennyi elég; a tanszerlistás lap az 5.-6.osztálynak pont el volt csúszva a faliújságon - zárt ajtók mögött, bár a helyi papírboltban van ám lista, hogy melyik suli melyik osztályába mik az elvárások. A tegnap délután így nagy izgalomban telt, este persze nem tudott elaludni. Reggel elég, ha 8-kor csörög a vekker - szerencsére kicsit sikerült visszarázódnunk és nem fekszünk már olyan későn -, és 8.45-kor kell indulnunk. A suli 3-4 perc autóval; de a busz a lakópark előtt áll meg, úgyhogy majd áttérünk arra, de most egyelőre ráérek furikázni. Bepróbálkoztam a portás bácsinál reggel, hogy első nap a gyereknek és felkísérem az osztályba, de sajnos az adminos csajszi szembejött velem és mondta hogy no, no majd Ő felkíséri (igaz sokáig kereste hol az osztály, láttam). Elbúcsúztunk, és bevallom csodáltam Linda bátorságát (mert olykor azért Ő visszahúzódóbb, bátortalanabb, de most nagyon vagány volt). Együtt mentünk a két lányért 2-re, és az első felkiáltása az volt, hogy nagyon jó volt :-)) Aztán persze mindenki kikérdezte, hogy milyen óra volt, milyenek az osztálytársak, meg a szokásos, most este még skype-on is három helyen mesélte ugyanazt (egyszerűbb lenne felvenni magnószalagra :-D ). Az első énekóra volt, amit nagyon dedósnak ítélt meg, ütemet kellett letapsolni - nem értette, hogy nem tudták többen, mert ők ezt már 2.osztályban csinálták. Aztán volt matek, de Ő egy kisfiúval együtt egy Pili nevű fiatal tanítónővel (akivel aztán du. összefutottunk a csájnizban) elvonultak spanyolt tanulni. Volt angol, amin azért akadtam ki, mert kiderült, hogy az a pasi tartja, akivel mi beszéltünk angolul még a Kitti beiratása idején; hát mit ne mondjak,  nálam egy kicsit jobban beszél, de erős akcentussal, és hát nem biztos, hogy én ilyen tanárt választanék, miközben hemzsegnek itt az anyanyelvi angolok.... Amúgy szimpatikus nagyon, csak a nyelvtudása hagy némi kívánnivalót .. ;-) Tornaórán kint játszottak az udvaron, semmi szekrényugrás vagy ilyenek, de Kitti tornaórái is hasonlóan telnek. Szerintem ez tök jó, nem kell kötelet mászni meg bordásfalon lábat emelni...Ami nagyon furcsa, hogy kell vinni parfümöt (nem vicc!), találgattuk, hogy ez mire kellhet, de csak arra tudunk gondolni, hogy mindenki befújja magát tesióra után, hogy ne legyen büdös. Linda persze most elég egzotikusnak számít az osztályban, új, meg külföldi, úgyhogy a fiúk rögtön elkezdték cseszegetni (elvenni a tolltartóját), de a lányokkal már ismerkedik; egy olyan kislány mellett ül, aki szintén nagy lóbarát :-)
Az eddigi tapasztalatok alapján nagy szerencsénk van ezzel az iskolával. Itt arra készülnek, hogy a diákok nagyobb része külföldi, ezért annak előbb meg kell tanulnia spanyolul. Kittinek még egy hónap után sincs pl. könyve - kiváncsi vagyok, Linda mikor kap majd. Nincs sok körmölés, nem ugyanazt kapják, amit a bennszülöttek (bocs :-D ). A félelmeim pedig teljes mértékben elillantak...Ezt a hetet arra szánjuk, hogy Linda ódákat zeng majd a suliról és pénteken vagy hétfőn persze Patrikot is beiratom - hagy nézzen megint az adminos kislány, hogy sorba visszük a gyerekeket (nincs több, megnyugodhat). Gyanítom, hogy Patrik mivel idén tölti a 6. évet, az első osztályba kerül, de a matekkal nem lesz gondja az már biztos, a kétjegyű számok összeadását nyomja a fiú ;-) Nekem meg lesz naponta 5 szabad órám!!!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése