2013. december 13., péntek

Színvonal

Ma Erika, aki tanítónéniskedik Cádizban (németet tanít), felrakott fb-n egy találóskérdést : Melyiket készítette német és melyiket spanyol diák?




Nos, ezt még az is ki tudja találni, aki csak kicsikét kapisgál az itteni oktatási rendszerben (de a megoldást nem írom le :-D ).
 A sztorihoz tartozik - nem közvetlenül persze -, Linda ma úgy jött haza nagyon büszkén a suliból, hogy a matektanár az osztály előtt is nagyon megdícsérte, mert egyedül az Ő matekfelmérője lett az osztályban 5-ös (ami az otthoni kettesnek felel meg). A példák hibátlanok voltak, de a szöveges feladatok az eddigi, könyvekből ismert és megszokottól eltérően nehéz szövegezésűek, ezért azokat természetesen nem tudta megcsinálni. Természetesen nagyon megdícsértem, de azért erősen elgondolkoztam, hogy mi értelme van 3 éves kor után elkezdeni az írás és a számtan alapjait, mert úgy látom, hogy ezzel itt pont az ellenkezőjét érik el.... Legalábbis elkeserítőnek tartom az eredményt osztályszinten, mert a példák nem voltak nehezek, a 3, 4, 6, 7, 8, 9 többszöröseit kellett leírni; néhány öt ill. hatjegyű szám összeadása, némi sokszámjegyű szám osztása, ennyi. Nem gondolom, hogy matekzseni a lányom, nem vagyok elfogult sem (és ugye Ő még csak negyedikes, ötjegyű számok osztását velem tanulta meg kb. 15 perc alatt). Inkább az keserít el, hogy a többiek ennyire nincsenek képben, vagy nem jól tanítják, nem tudom, de nekem példaként ott van az otthoni osztály, ahol addig nem mentek tovább egy-egy anyaggal, amíg azt nem tudta mindenki álmából felriasztva is :-) Természetesen nem az volt a cél, hogy mindenkiből matekamatikus legyen, de az alapdolgokra bizony én - aki éppen nem matekzseni :-D - is azt mondom, hogy köpni-vágni kell. A furcsa az, hogy itt még egyéb tantárgyakban - akár rajz - sem igazán ügyeskednek a gyerekek; múltkor Linda amikor rajzolt egy virágvázát virággal (le fogom majd fotózni) mindenki körbeállta és ámuldoztak, hogy milyen szépen rajzolt.....

A találós kérdésre meg várom a tippeket ;-) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése