2013. november 13., szerda

Mega dicséretek

Linda ma nagyon boldogan jött ki a suliból, mert Pili, akivel elvonulnak spanyolozni szinte minden nap, nagyon megdícsérte: állítólag Ő az első, akivel ennyire gyorsan és jól is tudnak haladni, a "tudáspróbája" is hibátlanra sikerült. Persze nagyon odavoltam, hiszen nekünk most alapvetően ezek az órák számítanak a teljesítménybe így láthatóan nem lesz gondunk. Hétfőnként együtt vannak Patrikkal Pilinél, mert így legalább Linda tud magyarázni P-nak. Láthatóan amúgy P sokkal többet ért már, bár itthon csak olykor merül fel egy-egy szó, én nem szoktam "tesztelni" a gyerekeket, meg szerepeltetni sem :-)
Patrik a mosolygós fejeket gyűjti szorgalmasan, tegnap meg is kérdeztem már tőle, hogy nem lehetne e a jobbik oldalát mutatni NEKEM itthon és a suliban nyugodtan rendetlenkedhet kicsit :-D Micsoda igazságtalanság már?! De mivel 5 mosolygós fej után még plusz dícséret is jár, és már egy van neki, így mondta, hogy szó sem lehet róla, mert megint van 4 smiley-ja amihez már csak holnap kell egy és újabb plusz dícsérőt kap. Hurrá.
Amúgy elképesztően lelkes, sosem gondoltam volna, hogy ilyen jól fogja venni az akadályokat (persze tudom, csak a szülők szoktak aggódni). Mondogatja - mutogatja a betűket, vettem neki pici kis gyakorló könyvecskét mindenféle kis feladatokkal, de nem éri meg, mert megcsinálja egy-két óra alatt. :-D Tegnap végre megkaptuk a papírboltban a könyveit is: az első és második osztályban a könyvek ingyenesek és nem kell leadni őket év végén. Normál áron 129 EUR lenne kb. 7 db könyv: matek, nyelvtan, angol, technika, környezet, rajz, ének. Szépek és színesek, nem vitás, nem találtam benne kifogást. A matek elsős egyszerűbbnek tűnik így ránézésre-átlapozásra, mint a magyarországi volt anno Lindánál. De hogy mit csinálnak a suliban, arról sok fogalmam nincs, mert nem beszél róla én meg nem erőltetem.

Tegnapelőtt Lindáék írtak matekdogát, amiből a szöveges feladatokat nem értette és nyilván emiatt nem tudta megcsinálni. Ehhez képest állítólag 5-öst kapott (itt a 10 a legjobb!), a legtöbb gyereké 4-es lett. 10-et, 9-et és 8-at senki nem kapott. Azt hiszem, akkor az 5 nem annyira vész (kettesnek felel meg Mo.-on), bár mondtam neki, hogy tudja jól, ez most még nem érdekes, nem ez a jegy számít. Azért jó lett volna látni, hogy amit megcsinált, az jó lett-e.

Alapvetően a sulival teljesen elégedett vagyok, messze felülmúlja az elvárásaimat ahhoz képest, amire (hallomásból, mások tapasztalatából) vártam. Nyilván az otthonit nem lehet felülmúlni, mert az tényleg etalon nekünk. Nincs sok tonna lecke, Patrikéknak eleve bent van minden könyvük ahogy láttam.
A suliban sokat "buliznak", volt gesztenyesütés múlt héten, aztán jöttek már tűzoltók is és mindenki kapott egy műanyag tűzoltósapit;. ma meg angolórán a Victor  születésnapját ünnepelték, aki vitt be az osztálynak tortát és elosztották...ez már milyen jófej? :-) Azt, hogy ki mit tanít, még nem sikerült teljesen kiderítenünk, mert néha olyan érzésem van, hogy aki éppen ráér, az megy be órára...ez nem vicc. A matekot már hárman is tartották (zömében egy férfi tartja, Linda szerint amúgy jó fej); a szigorú tanárnőnél (Ő olyan ofő-szerű lehet) olvasni (is) szoktak, de ugyanakkor a Patrik tanítónője is bejár hozzájuk olvasásórát tartani (na ezt én nagyon nem értem).

Az igazi az lenne, már látom, ha min. 2 évet járnának, hogy kellően belejöjjenek a nyelvbe - de hogy mit hoz az élet és mi lesz jövőre, azt még bizony nem látom :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése