2012. február 20., hétfő

Kemény tél a Costa Blanca-n

Ma az autószerelőnél egy kisebb német nyelvű társaság verődött össze, és persze rögtön az időjárás - pontosabban az idei kemény tél - volt a beszélgetésünk fő témája. Vittorio, az autószerelő, aki amúgy olasz, de Németországban nőtt fel és 3 éve véglegesítette magát itt Jávea-ban; a felesége szintén német, de édesanyja görög; egy német szingli nő a 60-as éveinek közepén és még egy szintén német idősebb ember beszélgettünk a műhely udvarán. Mivel utóbbi kettő már sok éve élnek itt és gyakorlatilag teljesen elszoktak a minuszoktól, így persze, hogy nekik ebből a szempontból egészen "egzotikus" az idei tél, éjjel-hajnalban egyes helyeken ugyanis 0 fok alá esik a hőmérséklet, ami több mint borzasztó (nekik). Rajtam jót nevettek, mivel ugye nekem ez az első telem itt, és nekem még csoda ez a meleg :-D De mindenesetre mindegyikük tudta, hogy Magyarországon aztán igazán csattogtak a mínuszok az utóbbi két hétben és - 22-26 fok is volt.

Vito-mama (előre is elnézést tőle, de elfelejtettem a nevét, ezért most így fogom nevezni :-) ) elmesélte, hogy Ő 2009 december közepén érkezett "végleg" Németországból, ahol akkor éppen kemény mínuszok voltak, így jól bebugyolálva szállt fel Németországban a repülőre - két harisnya, sok pulóver, sál, sapka, dzseki és minden elképzelhető. A gépe Alicante-ban szállt le, gyorsan kicsomagolta magát a tengernyi meleg ruhából, miután "megcsapta" a meleg szellő, majd a kijáratnál meglepetten nézett a férjére, aki sapkában, sálban - gyakorlatilag éppen csak a szeme látszott ki - várt rá, mondván, dermesztő hideg van :-D ( Ő akkor már egy éve fixen élt itt, előtte pedig mindig 6 hónapot élt kint már '96 óta.  Ezen persze jót mulattunk - hát igen, nekem most még itt meleg van :-)

Múlt héten viszont, amikor Guadalest-be vettük az irányt, valóban láttunk havat is - minimálisat, de mivel relatíve magasan fekszik a falu, igy a környező még magasabb hegyeken bizony megmaradt pár hófolt (sajnos a fényképeken ez nem igazán látszik, úgyhogy ezt most nem tudom illusztrálni).


Mindenesetre aki erre jár, annak hótól függetlenül is érdemes megnézni ezt a tündéri kis falut :-)

Castell Guadalest


Guadalest-ből másik úton indultunk vissza Calpe felé, a CV-70-esen - ez egy viszonylag új építésű út, fantasztikus panorámával.



La Nucia felé visz az út, de mi lekanyarodtunk Polop felé, hogy újra Callosa d'En Sarria felé menjünk. Mivel már messziről nagyon tetszett ez a kis falu, így ide is bekukkantottunk egy órácskára.

A fenti képen az út a temetőhöz vezet - a falu legmagasabb pontja.

A lenti képen látszik, hogy ott voltunk fent a legmagasabb ponton; láttuk a benidormi betondzsungelt - a poklot, ahogy Csaba nevezi :-D és a tengert is, a panoráma igazán páratlan volt!



Callosa-ban én a gyerekekkel beugrottam egy nagyon késői ebédre, egy igazi abszolút spanyolos helyre, ahova turisták alig-alig tévedhetnek be; más vendéglátóhely ugyanis nem volt nyitva már a faluban délután négykor. A menü isteni volt, úgyhogy megérte :-)

Hazafele a hegyeken át mentünk jó kis szerpentinutakon. A részletes Costa Blanca térképünk ugyanis még két "Castell"-t jelölt, gondoltuk ráérünk, de ebből csak az egyiket találtuk meg, a másik romjait talán már eltakarították, vagy nem tudom. Viszont a táj annyira fantasztikus, bár nagyon zord volt, hogy mindenképpen megérte a kerülőt!






Köszönhetően a Ryanair új útvonalainak, április elejétől már Alicante is közvetlenül elérhető Budapestről! :-)

8 megjegyzés:

  1. Szia, az utcacskak mindenhol ilyen szep tisztak es rendezettek, mint a kepeken? nagyon szep!

    A google map lent, pedig automatikusan megmutatja, hogy en hol vagyok! :) csak neztem-neztem, es olyan ismerosnek tunt, aztan rajottem, hogy nem Javea-t mutatja, hanem Genovat! :) erzekeli az IP-t es magatol valt! :) gondoltam, szolok. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Igen, elég jó itt a helyzet, főleg, ahol sok a turista, ott szépen takarítják az utcákat. :-) Nálam a google map Javea-t mutat, így is van beállítva, elég fura ha vált?! De majd teszteltetem :-))

      Törlés
    2. ma is Genovat mutatja... :)

      Törlés
  2. Nekem is Madridot mutatja, szoval akkor nagyon valoszinu, hogy mindenkinek a sajat teruletet :))

    VálaszTörlés
  3. Gyönyörűek a fotók. Ami nekem hiányzik a történetből, a szereplők részletesebb bemutatása, csak úgy pattognak a nevek ide-oda, sokszor nemlehet követni, hogy ki kicsoda, és maga törénet, hogy milyen volt a kezdet, miket kellett intézni, miből éltek kint, mi lett az iskolás lány sulijával??? De lehet, hogy mindenzek kiderülnek, majd ahogy tovább olvaslak...teszem is máris.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azért szépek a fotók, mert Spanyolország gyönyörű! :-)
      A helyzet az, hogy először párnaponta írtam mailben naplót az ismerősöknek, aztán mondta valaki, hogy írjak blogot. Nekem még szokatlan volt, hogy gyakorlatilag "nyitott könyv" az életem, talán ezért van az, hogy eleinte kevesebbet írtam arról, hogy ki-kicsoda, de a suli kiderül persze, és még sok más is, mert aztán kezdtem belejönni :-)

      Törlés
    2. Nem tudom, a németországos blogomat is olvasod-e néha, de én azt eleve azzal kezdtem, hogy elmagyaráztam midnent, ki, mit hogy, miért...hosszútávra szántam az írást és ennyivel tartozom az olvasóimnak. De megértem, ha nem tervezted a blogírást és csak belecsöppentél, hogy így lett. Kár, én mindig nagyon szívesen olvasok ilyen sztorikat, ki hogyan került valahova és miken ment át, mire belezökkent az ottani életbe.

      Törlés
  4. Igen, olvastam a múlt héten elég sokat :-) Szerintem azért nagyjából ki fog derül minden, a munka-rész is...hogy hogy kerültünk ki? Gondoltam egyet és kijöttünk a két gyerekkel, ennek nincs nagy előtörténete :-) Van egy osztrák barátunk, tudtuk, hogy van itt háza, de nagyon ritkán jár, megkérdeztem, jöhetünk -e. Jöhettünk. Nem intézgettem semmit NIE számon kivül, sulit tudtam, hogy nem fognak most még járni a gyerekek. Majd szept.-től! :-)

    VálaszTörlés