2013. január 20., vasárnap

Barcelona - 2.nap

Péntek reggel nem kapkodtam el a felkelést, főleg, hogy alig bírtam megmozdulni, olyan izomlázam lett. Mióta Budapesten vagyunk, nem sokat mentünk, főleg nem kirándulgattunk, meg hideg is van, elpunnyadtam kissé - de ez a két nap jó edzés volt Rómára is.
Nagynehezen fél 9 felé felkeltem azért; a reggeli kávé már melegen várt a konyhában, ez nagyon jó volt, letargikusan tud érinteni, ha nem kávéval ébredhetek. A reggeli persze semmi extra nem volt, egy mű-zsemle baracklekvárral, a többire már nem is néztem rá. Délig elvoltam vele így is.
A szállás ahogy már írtam, a Sagrada Familia mellett volt, a C. Marina-n. 9-kor már hallottam a harangjátékot. 10-kor indultam, beszereztem egy hűtőmágnest a sarki boltban - megbeszéltük, hogy ez lesz az egyetlen emlék, amit minden útról hozunk majd -, és körbejártam a Sagrada-t. Bemenni nem készültem, sorállás egyáltalán nem volt. Sajnos eléggé be van állványozva körbe, ez zavaró volt, a daru is ott van még középen, ahogy 15 éve is ott volt. Nem nagy élvezet így fotózni, próbáltam kikerülni, ami nem oda illik.
Innen az Avenida Gaudí-n sétáltam fel egészen a Hospital de la Santa Creu i Sant Pau-ig. A könyv szerint ide kevés turista jut el, pedig érdemes megnézni. 20 épületből áll a kórház és éppen felújítják. Úgy gondoltam, hogy körbejárom az épülettömböt, de aztán átvágtam a kórház területén, keresztbe, így végignéztem az épületeket - valóban egészen fantasztikus, főleg, ha kész lesz teljesen. A felső, északi részen persze már abszolút modern épületeket is felhúztak pár éve, de akkor is hatalmas területen helyezkedik el.

Avenida Gaudi és a háttérben a kórház
Innen a terveim szerint átsétáltam a Güell Parc-hoz, és persze miért is ne a park bejárata előtt jelezzen a kamera, hogy az aksikban alig van már tartalék......Nem sokat érnek a tölthető aksik, nálunk rendre elég hamar kinyiffanak, többet nem is veszek. Spórolósra vettem hát a figurát, mert bolt sehol nem volt persze, ahol elemet vehettem volna. Ha szembe állunk a Güell bejáratával, akkor én az északkeleti oldalon, viszonylag egy fentebbi kapun mentem be, innen körbe lehet járni a felső részt illetve átsétálni a nyugati oldalon található kereszthez.



Tibidabo a távolban - jövő hétre betervezve! :-)








A Güell-től le lehet sétálni a P. Lesseps metróállomásig, de végül meggyőztem magam, hogy jobb lesz lesétálni a P. Gracia-n, ami egy nagyon jó döntésnek bizonyult utólag. Így ugyanis akaratlanul is láthattam a Casa Milá-t, Gaudi utolsó munkáját:
Casa Milá

Ez a lakóépület 1984-től a Világörökség része.

Kicsit továbbhaladva a központ felé található a Casa Battló:


Mellette pedig a Casa Amattler, mely skandináv gót stílusban épült:



Maga a P. Gracia végig nagyon szép, tele van elegáns házakkal, neves üzletekkel.

A reptéri vonat is itt áll meg, a P. Gracia-n, viszont megint bekavart, mint előző nap, hogy nem ott van a megálló, ahol a többi metróé, két sarokkal az Aragó felé kellett gyalogolni, de egy bőröndös nő segített és mondta, hogy menjek vele :-) Igaz, most sem tudtam behatárolni a térképen, hogy pontosan melyik sarkon is van a megálló, talán majd legközelebb. A reptérre 15.30-ra értem ki, a Ryanair 17.10-kor indult Brüsszel Charleroi-ra. Secu gyors, de kicsit morcos, hogy miért nem ittam meg kint a vizet. Mivel még nem volt feltüntetve, hogy melyik kapunál lesz a beszállás, így beültem filmet nézni, de mire felocsúdtam, már hatalmas sor állt, mégis előbb írták ki a gate számát. Szúrópróbaszerűen rakatták bele a kézipogyókat a keretbe, úgyhogy ez vicces is volt hátulról, mert egy srác ugyan belepréselte a bőröndjét a keretbe, de kivenni már nem tudta és az első nagy lendületnél jól képen is vágta szegényt a táblás fémkeret. Végül 10p vacakolás után kioperálta a bőröndöt - mondjuk én nem értem, hogy otthon miért nem használnak centit az emberek, elég egyértelműen 100 helyen le van írva, hogy mekkora lehet a max. méret. A kis kézitáskákat mindenkinek belepaszíroztatták a bőröndbe, engem meg irigykedve néztek, mert nekem csak tényleg egy kis hátim volt :-) Voltak, akik befogadták más csomagját - ilyet sem láttam még.
Gyors beszállás után időben felszálltunk jó sok gurulás után és búcsút intettem egy ilyen szép képpel Barcelona-nak:



A tenger felé szálltunk fel és nekem furcsa volt, de délről fordultunk be a szárazföld felé. Apukám nézett végig a flightradar24-on és azt mondta, hogy szinte Bordeaux felé ment a gép. Én sokat nem láttam, felhős volt teljesen. Sima út volt, néha 1-2 perces rázások, de semmi vész. Újra elővettem az előző napi filmet, gondoltam, megnézem, miket ismerek fel jobban a filmből, és persze egyből szemet szúrt a Parc de la Ciutadella, a csónakázótó - és olyan jó érzés volt, hogy előző nap én is ott jártam :-)

Összegezve, az út nagyon jól sikerült. Élveztem, hogy a saját tempómban megyek, nem kell senkire várni. Sokat láttam, nyilván gyerekekkel nem lehetne ennyit vállalni és határozottan jó döntés volt, hogy végig gyalogoltam, bár ez valóban nagyon fárasztó volt.  Jólesett a csend és a nyugalom, a kikapcsolódás, gyerekmentesség, viszont óriási hátulütője, hogy ehhez még 2 nap alatt is olyan szinten hozzá lehet szokni, hogy most kissé nehezen viselem a saját gyerekeimet ;-) Mondtam is, mikor tegnap itt cirkuszoltak, hogy na én akkor fordulok is vissza :-D

Barcelona-ban nagy kiárusítások voltak, Patriknak be is szereztem egy jó kis bőrcipőt, de ez sajnos kicsi lett; viszont annyira rendesek voltak a boltban, hogy eltették a dobozát jövő hétig, amikor is újra ott leszek egy napot, és így kicserélhetem nagyobbra. A csomagméret azonban most nem tett lehetővé nagyobb bevásárlást :-(

A költségekről pedig: a legdrágább 15 EUR a szállás volt :-) bőven 10e Ft alatt jöttem ki a két napban, repjeggyel, kajával, két jegyet használtam a T10-ből (2 EUR összesen). Kp-ben összesen eleve 10 EUR-t vittem csak, többi kártyán (ettől mondjuk néhányan sokkot kaptak), de visszaúton még volt nálam 3 EUR. 3 ment el eleve a hűtőmágnesre.... szóval lehet olcsón utazni, ilyen lehetőségem pedig máskor már nagyon úgy tűnik, hogy nem lesz, egyelőre rendesen felszöktek az árak, ezért is szeretném kihasználni a már lefoglaltakat.

Barcelona pedig most sokkal pozitívabb hatással volt rám, mint akár '94-ben vagy '98-ban, élhető a város, szellős, széles sugárutakkal, jó közlekedéssel. Melegen ajánlom mindenkinek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése