2013. május 15., szerda

Szálloda-kritika avagy inkább ajánló

Ha már elmentünk Jerez-ig, ami ugyan nem nagy távolság (130 km), de azért a sok ide-oda utazás időben sokat elvisz, így megint maradtunk egy éjszakára a környéken, hogy másnap estig még bejárhassuk a környező kis városokat.
Costa de la Luz még közel sem annyira turistás, sokkal kevesebb a szálloda, a kínálat, ennek megfelelően az árak is kicsit magasabbak. Végül akárhogy osztottam-szoroztam, maradt a jól bevált félpanziós lehetőség - este megérkezünk vacsora, reggel reggeli.
A választás erre esett, árban, szolgáltatásban együttvéve jobban jöttünk ki, mint bárhol máshol.
A szálloda Rota egyik új -szerintem alig 10 éve létesült - urbanizációjában található - Costa Ballena -, közvetlenül egy golfpálya mellett. A kilátás gyönyörű, az óceánpart kb. 400-500m légvonalban. Csend és nyugalom (már aki erre vágyik). A vendégek zömében spanyolok, de összeismerkedtem egy német házaspárral is.
A check in gyors volt, de attól lehidaltam kissé, hogy a recepciós nőnek fogalma sem volt, hogy Magyarország hol van (igazából még nem is nagyon hallotta!). Mindenesetre angolul beszélt, ellentétben a felszolgálókkal, ami egy ilyen hotel esetén szerintem alapkövetelmény kéne legyen. Persze, tegnap már írtam róla, hogy a Costa de la Luz még "Geheimtipp", nincs akkora külföldről irányuló turizmus, leginkább spanyolok nyaralnak erre - de lesz ez még másképp.
A gyerekek rögtön medencézni akartak, nem mintha itt nálunk nem lenne medence, de tény, hogy ott sokkal melegebb volt a víz. Meg persze kellően kiszáradtunk Jerez-ben a 35-37 fokban -úgyhogy azzal kezdtük, miközben már mindenki készülődött a vacsorához.

A szobánk tágas és világos volt, a franciaágy hatalmas, akár négyen is elfértünk volna benne. Az kicsit furcsa volt, hogy a mosdókagyló a fürdőszobán kívül volt, és a fürdőszoba ajtó tejüveg, körbe nagy rések - nem éppen mondható hangszigetelt ajtónak, és erről olvastam is kritikát, hogy mindent hallani :-) Akinek ez gond, az ide ne menjen.

Minden tiszta volt, bár a fürdőkád-csempe között bizony penész itt is volt kb. 5 cm-en a sarokban (én az ilyet rögtön kiszúrom).

Vacsora. Büfé rendszerben, nagy választék, nem mondhatok semmi rosszat. Patriknak is találtunk több gluténmenteset, voltak különlegesebb halak, a grillezett húst frissen sütötték ki, nem állt fél órákat. A saláta semmi extra, szokásos saláta-répa, paradicsom, spárga, tonhal, hagyma, meg ami lenni szokott. Az előételt - avokádóban valami kis szósz és rajta kagyló - kihagytam, a kagyló nem tartozik a kedvenceim közé - de állítólag csak egyszer kéne megkóstolni, utána megszeretném.... még érlelem a gondolatot :-) Volt többféle tészta paradicsom szósszal (néhány angol vendégnek), 3 féle hal, grillezett zöldségek (ez nagyon jó volt), grillezett gomba, burgonyakrokett. Kicsit lehetett volna melegebb, mert mire az asztalhoz értünk, minden kihűlt.
Az 1l-es víz ára 20%-kal kevesebb, mint Torremolinosban a hotelben volt. Pedig a két hotel között lényegesen nagyobb a minőségi különbség! Igaz, maga a hotel is olcsóbb volt itt, mint ott.

A szobák a főépülettől jobbra és balra összesen 4 épületben találhatóak - ez ideális, ha mindenféle program van a főépületben, mert nem hallatszik a szobákban. Gyalogolni ugyan van mit.  Akkor este éppen egy kislány elsőáldozását ünnepelték, volt gyerekdiszkó, karaokee, meg nagy zsivaj. Attól mindig ki tudok akadni, mikor egy pár napos csecsemőt visznek ilyen helyre (most is volt vagy három!) és azt hiszi a szülő, hogy élvezi a pici?!.

Vacsora után kimentünk a partra naplementét nézni, mire visszaértünk, elcsendesedett a hotel is. Bár az ágy kényelmes volt, gyakorlatilag semmit nem aludtam a gyerekek vándorlásának köszönhetően - pedig pótágy is volt, oda kellett volna költöznöm.

Reggeli. A reggeli kicsit csalódás, semmi extra, gluténmentes cucc sehol, pedig még kértem is az online felületen. Persze mindig van nálam kenyér, de azért jó lett volna. Friss gyümölcslé itt sincs, csak cukrozott, a churros itt is fagyasztott de legalább frissen sütik ki (amúgy így sem volt jó). Tükörtojást, omlettet frissen készítik, kávé automatából korlátlanul természetesen. A vacsorához képest kisebb választék, de azért teljesen rendben volt, éhenhalni senki nem fog. Még lazac is volt :-)

Összességében teljesen ideális pihenésre, színvonalas hely, akcióban 2 gyerek ingyenes. Autó kötelező, mert gyalogosan minden messze van, hacsak nem valaki egy hetet itt akar tölteni, bár nekem egy nap után unalmas lenne :-) Van játszóház is, meg sok animáció gyerekeknek, ezekkel nem éltünk, ahhoz rövid volt az idő. A környék biztonságos, az urbanizáció két végén biztonsági őr, bár sorompó itt nincs, de aki behajt, annak látják/feljegyzik a rendszámát úgy emlékszem.

A homokos part gyönyörű és km hosszú, van több játszótér is. Egy-két bár elkelne, lehet, hogy nyáron van, most még minden zárva volt. Majdnem 5* az értékelésem :-)