2013. május 18., szombat

Vendégmustra

Bár a szezon még csak most kezdődött és csak alig két tucat vendég fordult meg itt, érdekességképpen gondoltam leírom, amit eddig láttam.
A németektől tartottam a legjobban, de úgy tűnik, velük a legegyszerűbb. ;-) Ha van filteres kávéfőző, internet és sör, akkor nekik már minden tökéletes, de ez a három ELENGEDHETETLEN. Szívesen és sokat beszélnek; érdeklődőek, nyilván nem általános amúgy sem, hogy Spanyolországban valahol foglalnak egy apartmant és ott van valaki, aki tud velük fecsegni. Ez abszolút +, azt látom, meg mondták is. Az ajánlataimra nyitottak, hogy hova érdemes menni, mit kell megnézni.
A spanyoloknak a legfontosabb a tévé mérete - nem vicc! Amúgy gondmentesek, ha van egy fél falat betöltő tévé, ez viszont nincs minden apartmanban, néhol még a hagyományos képcsöves fut, tulajdonostól függően ugye. Ők szinte ki sem mozdulnak (nem is értem, ilyen erővel maradhatnának otthon is). Nagyon barátságosak, és úgy köszönnek el (nem mindegyik), mintha a legjobb haverok lennének - puszival. Ez nekem nagyon szokatlan és távol áll tőlem, de ha csak ezen múlik, hát legyen.
A magyarok :-))) Na ők ragaszkodnak a legjobban minden betűhöz, hogy ami le van írva az apartmanról, az úgy legyen. A változást nem tűrik (vagy a legnehezebben). Az apartmanok kiosztásában részt veszek, de volt egy kis havária, ami miatt be kellett raknunk egy cserét - és míg a spanyolok meg más nemzetiség elfogadja és megérti, meg hát amúgy is Spanyolországban csak az a biztos, ami már megtörtént, előtte minden változhat, - addig a magyar az kompenzációt kér, mert bár semmi hátrány nem éri, de mégis.....
A spanyolokat leszámítva a első második kérdés érkezés után, hogy van-e internet. Totálisan netfüggő mindenki. A legjobban a hollandokon lepődtem meg, akik éjfél után érkeztek 2000 km autózás után 4(!) gyerekkel, mindegyik sírt, és a pasi első kérdése az volt, hogy mi a kód a nethez :-)))
A melót úgy mindent együtt véve nagyon élvezem, éppen tegnap kalapoltam be néhány "bókot" G-től, aki teljesen elégedett velem. Most kaptam tőle egy újabb feladatot - elég kreatívnak tűnik - egy marketing anyagot kéne összeállítanom, amit bár tanultam nagyon régen (de nem sokra emlékszem), de a szakmában soha nem dolgoztam. Igaz, ez kifejezetten utazáshoz kötött anyag, én meg nem azt tanultam, csak csináltam - a szervezkedés-intézkedés-vendéglátás-problémák kezelése - ez "csak" a nagy szerelem, és amire azt mondom, hogy szervezni-aktívan részt venni ebben véleményem szerint az tud, aki utazni is imád.
Senki nem mondhatja, hogy nem vagyok elég hiteles amit a programokkal kapcsolatban megemlítek a nálunk megforduló vendégeknek, hiszen a környéket nagyon jól ismerjük, a legtöbb helyen többször is jártunk már, van helyismeretem. Ezzel szemben nem biztos, hogy egy szálloda recepcióján dolgozó kislány mondjuk annyira lelkesen tudna mesélni Bolonia-ról - furcsa módon még itt élők se mind ismerik.
Egy szó mint száz, a németek már mind fogadkoztak, hogy jövőre velem ugyanitt - márpedig akkor biztosan minden rendben volt ;-)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése