2012. december 3., hétfő

Nosztalgia 3.

Nálam általában elég adhoc módon jönnek az utazások, és 2010 végén inkább csak úgy elvágytam valahova, de konkrét cél nem volt. Szokásos nézelődés, hova van olcsó jegy, de Ryanair akkor megint pont nem volt Mo-on, maradt a nézzelődés a Wizz-nél meg Ryanairnél ugyan, de pozsonyi indulással. Így esett a választás Alicante-ra. A járatok indulása-érkezése miatt végül az eredetileg 3-4 napra tervezett út 9napra sikerült :-) A gyerekeket anyukám vállalta be, barátnői segítséggel.
Gyorsan beindult a szervezés, hova menjünk, mit csináljunk - mert persze minél többet akartunk látni, akkor még nem tudhattam, hogy lesz majd időm bejárni a Costa del Sol-t. :-)
Az autót a doyouspain oldaláról foglaltuk, kettőnknek elég volt egy Panda, amit nem is bántunk meg, mert Sevilla-ban aztán nagyon jól jött, hogy miniatűr helyekre be tudtunk állni a kis autóval.
Apukám vitt minket ki Pozsonyba, úgyis dolga volt Bécsben, így nem volt plusz út neki. Mivel a gépünk csak este indult, még Pozsonyt is be tudtuk járni, felmentünk a Várba - iszonyú hideg volt, pontosabban hideg szél -, ahol még úgysem jártam.
A gépünk 11 után szállt le, még épp elcsíptük a GoldCar irodáját, és éjfélkor gurultunk ki a terminálból. Úgy terveztük, hogy ilyen rövid éjszakára nem foglalunk hotelt, inkább gurulunk lefele, másnap este Torremolinosban volt a szállásunk 2 éjre. Ezt csak nagyjából sikerült megvalósítani, mert elég fáradtunk voltunk, úgyhogy újra és újra meg kellett állnunk és kicsit bóbiskoltunk a kocsiban.
Almeria-ba kora délelőtt értünk le, éppen Fiat felvonulás volt. Február 19-e volt, gyönyörű napsütés, a tengerben 1-2 fürdőző próbálkozott már.
A napot lazára hagytuk, mert nagyon kialvatlanok maradtunk, nem csoda. Este elfoglaltuk a szállást, másnapra meg volt beszélve Krisztivel, hogy Mijas-ba megyünk. A napot nagyjából ott töltöttük Mijas-ban, az volt az első látogatásom a faluban, mert '98-ban kimaradt nagy bánatomra - de ami késik, nem múlik, ma már minden utcát ismerek Mijas-ban :-)
Kriszti elvitt minket egy olyan étterembe, ahova nem a turisták járnak; rengeteg kaját kaptunk, totál túlrendeltük magunkat, de nagyon jó volt.
Délután még felmentünk Malaga-ba, de az Alcazaba zárva volt (hétfőn zárva van), így csak bejártuk kívülről és lementünk a Katedrálishoz meg bóklásztunk kicsit a belvárosban.
Kedd reggel hagytuk el Torremolinost és indultunk tovább. Délelőtt sétáltunk a parton Marbella-n, megkóstoltuk a vadnarancsot - akkor még nem tudtam, hogy borzasztó keserű :-D -, bejártuk az Óvárost, majd Puerto Banus-ban újabb séta, és indultunk tovább Gibraltárra. Felmentünk a cable car-ral a majmokhoz és gyalog sétáltunk le a hosszú lépcsőn, kimentünk az Europa-Point-hoz, amit épp akkor építettek át, tehát akkor még nem volt meg a klassz játszótér. Tarifára elég későn, 6-kor érkeztünk, így sokat már nem láttunk, ráadásul a parton iszonyú szél fújt, nekem személy szerint nem volt nagy kedvem kiszállni a kocsiból. A parton, ahol megálltunk, egy pár kis gázégőn melegített valamit, vicces volt.
Innen Cádiz felé folytattuk utunkat, szállásunk azonban nem a feltüntetett Chiclana-ban, hanem a parton, Novo Sanctri Petri-ben volt. Egy jó értékeléssel - 8 felett, booking! - rendelkező hostelt választottam, 1 éjszakára felesleges lett volna luxushotel.  Igen ám, de a navigáció ellenére nem találtuk sehol a hostelt, összevissza kószáltunk, kérdezgettünk, végül egy magánklinikán adtak infót :-) Nagyon nehezen, de megtaláltuk; az ajtón egy cetli, hogy ezt a számot hívjam. A bejárati ajtó azonban nem keltett túl sok bizalmat bennem - meg az egész épület, úgyhogy mondtam, hogy hagyjuk a csudába és úgyis ott a laptop, keresünk netet és csak lesz máshol is valami....Persze ez a rész éppen nem olcsó, mint kiderült, tele van jobbnál jobb hotelekkel meg magasabbnál magasabb árakkal. Már majdnem este 10 volt, végül berongyoltunk egy Iberostar-ba, ahol volt net a hallban, és foglaltam ott pár méterre egy apartmanhotelt. Gyönyörű volt, csak éppen egy éjre tök felesleges, ilyen helyen sokáig érdemes lakni. Reggel korán keltünk és indultunk Cádiz-ba városnéző útra.
Végigjártuk az erődöt, kimentünk a csücsökre, nagyjából ezzel telt a nap, majd viszonylag korán indultunk tovább Sevilla-ba. A szállásunk egy bevásárlóközpont mellett volt a külvárosban. Először olyan szobát kaptunk, ahol már lakott valaki, nem is értettük, feltúrt ágy, meg ilyenek, végül elnézést kértek és kaptunk másik szobát :-)
Másnap korán kelés, irány a belváros meg persze az Alcazar és a Giralda. Tömeg nem volt, február végén?! Ebéd a sétálóutcában, nagyon jó volt, flamencotáncosokkal körítve. A napot végig ott töltöttük, este 11-kor még a Városháza lépcsőjén lógtam az ingyenneten :-)
Itt van egy kis filmszakadás, mert Granadába mentünk azt tudom, de nekem úgy rémlik, hogy csak este értünk oda, és nem tudom mit csináltunk napközben - de majd a fotók megmondják. A szállásunk nagyon jó helyen, szuper hotel 30EUR-ért, modern, reggelivel együtt ennyi 2 főre. Másnap irány az Alhambra, de végül délutáni jegyet vettünk az automatában, így kettőig sétáltunk az Óvárosban - gyönyörű, hangulatos, és egy kis téren ebédeltünk 10 EUR/menü italllal, saláta, paella, desszertnek gyümölcs. Kettőkor Alhambra végre, én már jártam ott, de persze sokat felejtettem is. Arra sikerült nem figyelni, hogy a palotába meghatározott időpontban mehetünk csak be, így mikor kapcsoltunk - vagyis nem engedtek be, mert nem arra az időpontra szólt a jegyünk - futás az adminisztrációra, hogy bocs, de nem figyeltünk, de nagyon szeretnénk bemnni. Nem is volt semmi gond, odakísértek, beengedtek. Igaz, futni kellett szinte végig, mert már zárás előtt voltunk és az Alhambra Generalife részébe már be sem engedtek :-( Hiába, ez egy napos program.
Ha minden igaz, Granadában is kettőt aludtunk - de nem biztos -, és másnap a Katedrális és környékén sétáltunk, majd délután elindultunk Alicante felé. A szállásunk talán(?) Murciában volt, onnan úgy terveztem, hogy még felmegyünk Benidorm-ba, ebédelünk és utána irány a reptér.
Benidorm-ot nem szeretem, de most szépnek láttam és ez a nap élénken meg is maradt az emlékeimben. Az Királyi ebédünk volt egy szál rövidujjúban február 26-án, sütött a nap, jó zene és nagyon-nagyon fájó szívvel hagytuk ott Spanyolországot.....