2013. február 12., kedd

Europa-futam -jelentes Romabol

Tegnap delutan 3-kor meg nyugiban porszivoztam, osszedobaltam a cuccokat az immaron "small" cetlivel ellatott hatitatyoba, maj berobogtam Apukamert - Neki ugye a Roma jegy volt az ajandek karira, es persze kellett Neki idegenvezeto :-) Mivel esot josoltak, beraktuk az esouzo esernyot es irany a repter a varoson at, ezuttal BKV-val. Kenytelen voltam metrora szallni, pedig nagyon nem akartam. Apu rohant mindenhol, mintha lemaradnank barhonnan is - ateltem, mit erezhetett Judit, hogy hozza kepest en folyton nyuzsgok :-)
A fagyasztoladaban kibuszoztunk a repterre /200E/, en, a nem fazos meg a gepen is dideregtem ugy atfagytam a buszon. A repteren mindenki netezett meg okosodott, en ezt nem ertem, tenyleg ennyire fuggoek lettunk? Vicces volt, ahogy mogottem egy szoke rozsaszin kabatban rozsaszin tableten potyogott rozsaszin hosszu mukarmokkal - sztem borzaszto kin lehet, de hat mindenki maskepp csinalja :-)
A razos utat kelloen idiota film nezesevel csillapitottuk, Apu legikatasztrofak meselesevel probalta elutni az idot az elotte, de gondoltam errol most nem akarok fecsereszni utana meg mar ugyis minek. Kicsit ciki volt a Zimmerferi a gepen, mert aki latta, tudja milyen okorseg az egesz es neha muszaj hangosan rohogni. En total el vagyok maradva filmek teren, mert otthon nincs turelmem leulni soha mar sok eve, viszont ahogy mar irtam, a gepen nagyon nyugtatolag hat ram, jobb, mint a konyv.
Roma kifuto felett jartunk mar, amikor Apu havat vizionalt, de ahogy kijottunk, rajottem, hogy az lehetetlenseg, mert nagyon meleg volt ahhoz kepest. A TAM busszal jottunk be a Terminihez, innen csak gyalogolni kellett egy kicsit es most azt mondom, hogy remek otlet volt itt keresni szallast. Eloszor mikor meglattam a kapualjat, kicsit megijedtem, de teljesen jok voltak az ertekelesek meg a kepek, ugyhogy szerencsere nem csalodtunk, a szoba teljesen korrekt. A reggeli ugyan csak edessegbol all, de lehet potolni, 5 szoba van csak - egy nagy berhaz minden szintje masik hotel.
Ejfel utan kerultunk a szobaba, ugyhogy egybol be is doltunk aludni, es 8 elott nem is sikerult felkelni. 9-kor mar surgettek, hogy menjunk, de mondtam, hogy csak nyugi, estig ugyanis birni kell es en mar tudom, milyen :-) Persze aztan a 4 oras seta utan mondta mar, hogy kene egy kis delutani piheno, egy ora alvas (csendespiheno), ugyhogy azert is irogatok, mert O meg alszik :-) De szentul megigerte, hogy utana este 10-ig birni fogja - eppen Karneval van es a Spanyol-lepcsotol ahogy gyalogoltunk lefele, mar keszitettek a tuzijatekot es kerdeztuk, hogy mikor kezdodik - 7-kor - ugyhogy megyunk vissza, bar ezuttal metroval.
A metro nagyon gaz, ugyhogy aki fel es utalja a budapesti metrot, az szerintem jojjon el ide ezt megnezni. Oke, a szerelveny nem rosszabb, sot, de maga az allomas tok lepukkadt mindenhol, mondjuk annyi elonye van, hogy itt nem allnak a bejaratnal morcos ellenorok.
Amugy Roma hangulatat atvenni-aterezni kell par orara, es aztan delutan mar tenyleg olyan erzesem volt, mintha idoutazason vennek reszt - vissza a multba - mert Roma tenyleg ilyen, leszamitva a sok autot meg mopedeket. Persze van itt "okosodo" gladiator is, de azert ugy osszessegeben aki ki tudja kapcsolni a ZARA-t meg MaxMara-t meg GEOX-ot az a Via Corso-n is ugy erezheti meg a kis szuk utcaban, mintha megallt volna az ido, es nehany szaz evet visszarepult volna az idoben. Minden 10 meteren akad valami latnivalo, rengeteg templom, erdekes haz, hangulatos tetoteraszok a Spanyol lepcso tetejerol es persze a Vittorio Emanuel emlekmu meg a Szent Peter bazilika - az ember orakig tudna allni es gyonyorkodni.
Apu mondta ugyan, hogy mi ez a sok hajlektalan meg koldus a Termini kornyeken, de aztan mondtam menjen be a Garay utcaba, valoszinu az sem lesz jobb ennel - hiaba, aki Budan meg Nemetorszagban szocializalodott, annak ezt lassabban veszi be a gyomra :-)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése