2012. október 2., kedd

Nagybevásárlás

Általában ez az a téma, ami Mindenkit a legjobban érdekel :-) Így ma különösen figyeltem az árakra, bár ezek nagyjából eddig is a fejemben voltak, igaz, néhány centtel június óta emelkedtek egyes termékek árai.

Van, aki turistaként járt itt Mo-ról és azt mondja, hogy nem tapasztalja azt az olcsóságot, amit én mondok. Ez valószínű azért van, mert én nem mindenből a legeslegolcsóbbat veszem, a minőség is fontos. Ami jobb minőségű, az viszont itt nekem olcsóbb, mint Mo-on. Néhány kivétel persze van, itt még nem találtam sehol nyírfacukrot, a kókuszolaj pedig állítólag elképesztően drága, de azért jövünk-megyünk, így ezekből felszerelkeztem. Friss tejszín itt nincs, csak az Iceland-ben, de az nincs a környékünkön sajnos :-( Majd a Morrisons-ban megnézem, ha Gibraltárra megyünk.

A mai nagybevásárlásunk 67 EUR volt, Lidl és Mercadona. Ez most kb. 1 hétre elegendő -reggeli, ebéd, vacsora-, J-nek nem vettünk kenyeret, illetve nem volt az 5l-es 0,52 centes víz sem, de még van itthon.
Persze nem kellett mosószert, tusfürdőt meg ilyeneket venni, tehát most csak a kaját írom.

Bio tojás 1,09 EUR a 6 db - én mindig az 1ES (otthon 1 HU) feliratút veszem, ami szabad tartást jelent. Ha már kapirgálós tyúk nincs a környéken, legalább ennyit áldozzak az egészségünkért :-) Ugyanilyen biotojás Mo-on min. 500 Ft/6 db, a tanyán 40 Ft/db volt - de oda ki kell kocsikázni.  Sok tojást eszünk, egy hét alatt elfogy 30 db (nem, nincs koleszterinparám :-D ).

Tej Lidl 0.82 cent. Az etyeki bácsinál otthon 200 Ft/l és nem pasztőrözött, nyers tej. Isteni. Itt meg ez a legjobb. Boltban otthon 300 Ft-nál kezdődik, amire azt mondom, hogy tej.

Sajtok. Fehér sajtot szoktam venni, kg-ja 6.50-7.50 EUR, Mo-on a legolcsóbb trappista és nem hasonlítható ehhez a sajthoz: 1490 Ft (ahol mi lakunk).

Felvágottak. Ebből olyat szoktam venni a gyerekeknek, ami lehetőleg minden vacak adaléktól mentes. Nincs mindenhol, de felvágottat nem eszünk sokat amúgy se. 1.89 EUR a 20dkg-s amit én szeretek. J szereti a Serrano-t, a 17 szeletes nagyon sokáig elég neki.

Joghurt, sima,csakis a  nem cukros. 6 db 0.76 EUR. vagy 4 db 0.49 EUR, 125 grammos. Szerintem mennyiséget tekintve annyi mint otthon. A gyerekek lekvárral szokták enni.

Hús. Nagyon szép vékony szeletek vannak itt, 5.95 EUR a karaj, marhahús 6.95 EUR (Lidl, Aldi). Bár első hallásra talán nem olcsóbb, viszont kezelhetőbb. A marha az színtiszta hús, míg otthon a Spar-osból egy csomót kidobok, ami kövér és ráadásul egy rakás meló is van vele. Húsozni nem szeretek (mármint vagdosni).

Vaj 0.98 EUR - otthon a legolcsóbb 400 Ft felett lenne, de inkább 450.

Mandarint ma 1 EUR/kg vettem, alma (golden) 1 EUR/kg. Rizsliszt 1/2 kg 0.90 cent, és sokkal jobban szeretem, jobb az állaga, mint az otthoninak. Ha kell habarni, már nem használok régóta más lisztet - Patrik miatt se. Palacsintát is ezzel sütöm, amúgy ugyanúgy, mint más a sima liszttel.

Lekvár. Minél magasabb gyümölcstartalom és minél kevesebb cukor. Van egy nagyon jó francia, hosszú keskeny üvegben, itt nagyobb a választék belőle, mint otthon, és cukormentes. A málna isteni (itt 2.45 EUR) otthon 900 Ft körül vannak. A Lidl-ben van 60%-os gyümtartalommal eper és sárgabarack, 800 grammos 1.39 EUR.

Víz 5l ivásra, tea, kávé és a levesekhez ezt használom: 0.52 EUR.

Szörpöt, üdítőt, gyümölcsléket és egyebeket soha nem veszünk - elvből :-)
Nincs chips, csokiból max. étcsoki, de szoktam sütni legalább hetente 2x, rizsliszttel és nyírcukorral.

A krumpli ára most magasabb, tavasszal kaptam 1.25-ért 5 kg-ot, most ma 2.95-öt fizettem, igaz, ez most újkrumpli.

Paradicsom 1 EUR/kg.

Lazacot szoktam venni heti 1x, 2 db ami elég négyünknek, 7-8 EUR kb., 1 kg pedig 11 EUR (otthon a legolcsóbb amit láttam nem fagyasztva, az 4000 Ft).

Rizs: 0.80 cent. Sokkal olcsóbb mint Mo.

Rizstésztát szoktam használni mákos ill. dióstésztának, kb. 1.50 EUR a fél kg. Normál spagettitészta 0.80 EUR/kg Lidl-ben.

Tonhalkonzerv. Szeretjük a tonhalkrémet és a halas tésztát. A 6 db-os, olívaolajban nyugvó tonhalkonzervet 3.89EUR-ért vettem (6x80 gramm).

Nagyjából ilyeneket eszünk, még bejön brokkoli, borsó, spenót persze, ezeket fagyasztva tudom venni (mindegyik 1.20 EUR/kg). Nincs akkora választék fagyasztott vegyes zöldségből. Nagyobb helyeken van zöldséges persze, út szélén ha kirándulunk, tudok venni közvetlenül termelőtől szőlőt, narancsot, ami helyben terem. Ma kicsit kiakadtam, hogy miért hoznak Chile-ből paradicsomot, mikor az itt is van, illetve nem értem, hogy a zöldségfélék miért utaznak kontinensről kontinensre?! De ez már egy másik bejegyzés témája lesz egyszer :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése