2012. október 14., vasárnap

Így tanulunk mi

Többen kérdezik, főleg az osztálytársak szülei, mi hogy tanulunk, de még részletesen nem írtam róla.
Mi nagyjából az osztállyal együtt haladunk, megkaptuk a tantervet és emailben heti kapcsolatban vagyunk a tanítónővel, Maryvel. Tavaly könnyű dolgunk volt, mert volt sok előnyünk a többiekhez képest, Linda ugyanis már elsőben - talán március körül -  elkezdhette a másodikos matekot, miután végzett az elsős anyaggal. Nyáron járt heti 2x a tanítónőhöz, aki felmérte, hogy esetleg maradt e "rés" a tananyagban illetve kicsit erősítettek még vizsga előtt. A vizsga amúgy nálunk nem volt stresszes, mivel nem tudta előre, hogy mikor vizsgázik :-)
Mary tudott róla, és nem csináltam titkot sem belőle, hogy nem tanulunk minden nap, viszont természetesen cserébe vannak olyan napok, amikor meg sokkal többet. Nincs szombat-vasárnap ebből a szempontból, most például keményen nekifeküdt, hogy ha jön a barátnő 2 hétre, akkor a játszáson-kirándulásokon lehessen a fő hangsúly :-) Igaz, őszi szünet lesz, meg a 23-a miatt 4napos hétvége, tehát eleve nem lesz sok tanítási nap.
Olvasni sokat olvas magától, azzal már nincs gond, a nyelvtanból jönnek be idén a szófajok, amire rendszeresen készülnünk kell.
Amit én tanítok/tanulunk együtt Spanyolországról, az inkább a földrajzi része még, ez érdekli is. Sokat böngésszük a térképet, ha valahol járunk/jártunk, utánanéz a google térképen is, megkeresi, hogy lehet eljutni, stb. Én ezeket elsődlegesnek tartom, szerintem a jövőre nézve alapvető fontosságú lesz, hogy mivel az interneten már abszolút minden megtalálható, jól tudjon rákeresni a dolgokra. Ismerkedünk az itt élő állatokkal, növényekkel, ha valami érdekli, akkor rákeres a neten és elolvassa - és mivel magától teszi, és nem kényszerből, így jó eséllyel meg is marad a fejében :-)
Írás. A blogjába ír , bár kevesebbet mint megbeszéltük. Ezt ha kell javítani, megbeszéljük és kijavítja a helyesírást, a fogalmazás részébe viszont egyáltalán nem kotnyeleskedek. A nyelvtant is persze csinálja, tankönyv-munkafüzet, meg tollbamondást szoktunk tartani. Fogalmazásuk amúgy még nincsen a suliba, bár szerintem idén már elkezdik.
Környezetismeret. Idén már van hozzá könyvük, de alapvetően szinte még elég, amit a napi életben tapasztal. Az állatokról amúgy is jóval többet tud, mint amennyiről a könyvük ír, rendszeresen olvassa a kutyás lexikonját, fajták szerint tudja, és hasonlóképpen állunk a lovakkal is. Megpróbálom a pozitív oldalát nézni ennek, bár hogy lassan már csak kutyákról tudunk beszélni, az néha enyhe túlzás :-) Mert persze a kutya a legnagyobb álma....
A suliban projektekben tanulnak, most éppen bolygó-projektjük van, ehhez gyűjt mindenki információkat és beszélik meg a suliban ill. jegyzetelik ki.
Kézügyesség. Ebből sem maradunk le, mostanában egy-egy lapos követ ha talál, arra fest valamit (erről rakok fel fotót). Tegnap megfestette Punta Palomát és Gibraltárt. Múltkor kartonból istállót készítettek Patrikkal, és volt szivacs szerű A4-es lapunk, abból csináltak szalmát, répát, meg ami kell az istállóból. A szobájukba rajzoltak és azokat kiakasztottuk, hogy "gyerekesebb" legyen :-) Amikor fent jártunk a hegyekben, találtunk parafadarabokat, arra is festett, van még két darab, arra is készül valami szép.
Igyekszünk néhány spanyol szót is tanulni,  nézzük a boltban a gyümölcsök, zöldségek neveit, vagy ha akad valami felirat, azt megtanuljuk - együtt.



2 megjegyzés:

  1. Megnéztem Linda blogját. Hát ez nagyon komoly!! Tök aranyos és ügyes!!!

    VálaszTörlés
  2. Köszi :-) Tudod, így kell nevelni a következő számítógép- és netfüggő generációt :-D
    Félre kicsit a tréfával, viszont tök egyedül csinál mindent, és hát valljuk be, ez a jövő :-)

    VálaszTörlés