2012. október 7., vasárnap

Hétvége sok gyerekkel

A hétvégére lejöttek hozzánk Krisztiék a fiúkkal, úgyhogy kijutott a gyerekzsivajból,  a szomszédaink örömére. Marbellán, a La Canada plázában találkoztunk és összekötöttük a találkozót egy közös shoppingolással, bár ugye én köztudattan utálok vásárolni, úgyhogy a szokásos 10 perc után valóban elegem is lett és mentem volna haza :-)

Délután megcsináltuk a szokásos tiramisut, amit újabban mindig csinálok, mert Krisztinek nagyon ízlik, ahogy én csinálom, úgyhogy akit érdekel, a gyors recept én-módra:

Babapiskótát lerakok egy hosszúkás jénaiba (nekem olyan van, amibe pont két sor fér el) vagy sütök újabban rizsliszttel piskótát. Ezt jól meglocsolom kávés-rumos löttyel, (kb. 2 dl rum minimum!) vagy ha babapiskóta, megforgatom a lében. A krém: 6-7 tojás sárgája kb. 15 percig mixerrel keverve cukorral (én nyírcukrot használok), ha jó habos, belerakom a mascarpone-t és azzal már csak kicsit keverem. Felverek kb. 3 dl tejszínt jó keményre és hozzáadom a mascarpone-s cuccot, ráöntöm a felét a piskótára, majd még egy réteg babapiskóta amit megforgattam a kávés-rumos lében (vagy a sütött piskóta) és végül a második réteg krém, majd a kakaópor (nem instant, normál kakaópor!). Be a hűtőbe, másnap a legjobb, ha jól összeér. Fehérjét sosem rakom bele, abból jöhet a kókuszcsók :-)
Eddig nálam mindenki imádta a tiramisu-t, és bár lehet, hogy elfogult vagyok magammal szemben, de még J szerint is finomabb, mint a velencei! :-D

A gyerekek ebéd után rohantak persze medencézni, szép időnk volt, este vacsi után kaptak egy kis mesenézési lehetőséget, mi meg Krisztivel bementünk Esteponába sétálni egyet az Óvárosba. Egész nagy élet volt, a játszótéren este 9-kor kb. pont akkora élet volt, mint Mo-on délután 4-kor - tömve volt.
Közben Kriszti filozofált, hogy Ő nem érti, hogy az emberek miért jönnek/költöznek Spanyolországba, mikor sokkal jobb és szebb helyek is vannak, mondjuk a Cote'd Azur, vagy Franciaország esetleg Olaszország. Mondtam, hogy én sem értem, de én nagyon jól érzem itt magam, viszont kis eséllyel engedhetném meg magunknak egy Nizza környéki lakás bérlését hasonló adottságokkal.
Hazafele még zárás előtt 5 perccel beszereztünk egy üveg Malaga Dulce-t, ez a kedvencünk, behűtöttük, hogy mire elalszanak a gyerekek, nekünk is jusson egy kicsi a jóból ;-) Nekiláttunk hármasban a tiramisunak, ami nem állt egy napot, de így is tök ehető volt, meg borozgattunk majdnem éjfélig a teraszon.
Reggel egész jó kört futottunk, a gyerekek csak 9 előtt keltek, de akkor egyből elég hangosan.Kitaláltuk, hogy ebéd után leugrunk Gibraltárra, már csak a játszótér kedvéért, úgyhogy hamar ebédeltünk és már mentünk is. Kb. 20 perc az út tőlünk. Az Europa-Point-nál kezdtük, majd folytattuk a botanikus kertben a játszón, de mindkettő nagyon tele volt, és volt olyan játék, amit az angolok majdnem egy órára magukévá tettek, nem érdekelve őket, hogy más is szeretne mondjuk a "pókhintában" himbálózni. Megállapítottam, hogy sosem fogom megérteni az angolokat (vannak kivételek nyilván), hogy miért kólát és chipset és fagyit és  ilyen édes cuccokat visznek uzsonnára a gyereknek a játszóra, gyümölcsöt és mezei vizet senkinél sem láttam. Bár ahogy elnézem az angol boltok kínálatát, szerintem ők eszik a legtöbb feldolgozott cuccot az amerikaiak után. Ízlések és pofonok. Az enyémek még kólát soha életükben nem ittak :-)

Mikor ráuntak a játszótérre, végigsétáltunk a Main Street-en egészen a Cable Car-tól ahol hagytuk a kocsit, a Kazamata térig. Nem sok kávézó volt nyitva, de végül teljesen véletlenül a Cafe Solo-ban (majdnem az Info mellett), találtunk egy magyar srácot (egy másik, mellette lévő kávézóban pedig egy magyar lány dolgozik), úgyhogy itt telepedtünk le és ittunk egy capucino-t meg a gyerekek kaptak egy-egy gombóc egészségtelen fagyit :-D
Azt is megtudtuk tőle, hogy vasárnap nyitva van a Morrisons, úgyhogy gyorsan odamentünk még, és zárás előtt nem sokkal be is jutottunk, még kaptam friss tejszínt, ez volt az egyetlen vágyam (nincsenek ám nagy igényeim :-) ). Mikor bejöttünk Gib-re, már láttam, hogy nagyon olcsó a dízel, de itt a Morrisons kútjánál még olcsóbb volt (átszámítva 365 Ft (!!!) úgyhogy gyorsan telepakoltam a kocsit üzemanyaggal, és ha marad az ár, majd ide járok eztán tankolni. :-) Jó kis meglepi volt.

Gibraltárról kijutni elég nehéz volt, közel fél óra, fel sem tűnt, hogy ennyien lettek volna bent. Sajnos repülőt nem láttunk, valamikor a távozásunk után szállhatott fel egy EasyJet. Majd legközelebb :-)

Tök jó nap volt, mi kidőltünk, a gyerekek persze nem - szokás szerint :-)

Gibraltar, Europa-Point

A mecset

A játszótér az Europa-Point-on


Double Decker

Catalan Bay



King's Chapel

Main Street hangulat

Az a bizonyos telefonfülke

Távozóban - a reptér új terminálja és a "Szikla"

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése