2012. április 8., vasárnap

Tömegiszony Malagán :-)

Ma reggel a magyarországi hajnali fagyokkal ellentétben egy gyönyörű napsütéses napra ébredtünk, így aztán aki élt és mozgott, az bizony mind kiment a tengerpartra. Mi átmentünk Malagára, a kikötőtől délre épült relatíve új sétányt már ismertük tavalyról, így a gyerekekkel az abszolút ideális volt, hiszen lépten-nyomon van kisebb-nagyobb játszótér, vittük a homokozós cuccokat és persze bicajozni meg rollerezni is lehetett.  A tömeg ugyan első pillanatban megijesztett egy kicsit, hiszen duplán észnél kell lenni két gyerekkel, bár Linda mindig mellettem jön, de Patrik megy a kisbicajjal mint a meszes, aztán ki tudja hol áll meg.... És persze folyton produkálja is magát, úgyhogy múltkor egy csapat tini kérdezte meg tőlem, hogy hány éves a kisfiú, mert elképedtek a bicajozási stílusán :-D Nagyon vagány az tény, feláll és úgy teker, meg hát meghajtja, befékez és akkor visszafordul a bicaj - mint ahogy a nagyok csinálják az autóval és behúzzák a kéziféket a kocsi meg megpördül - na ez nagyon tetszik neki. :-) Rollerrel is úgy megy a lejtőn, hogy néha bizony frászt kapok, de aztán eszembe jut, hogy ha ez jár a fejemben, akkor tuti bevonzom és elesik, úgyhogy ezeket a gondolatokat gyorsan el is hessegetem. :-)









A fenti képek a Playa la Misericordia-n készültek, a kikötőtől délre. A sétányt amúgy Paseo Maritimo Antonio Banderasnak hívják, és Banderas minden évben részt vesz a húsvéti körmeneten is, amit most sajnos nem láttunk. Marbella-n van házuk, közvetlen tengerparti (ha valakit érdekel a cím, szóljon). :-) Engem nem érdekel, csak érdekességképpen mesélte Kriszti.

A tengerparti homokozás után gondoltam legalább kocsiból megmutatom a gyerekeknek az Alcazaba-t, ahol én már jártam '98-ban, tavaly viszont éppen zárva volt. Gyerekekkel nem biztos, hogy 28 fokban ideális, már így is hullafáradtak voltak. Azért a Castillo Gibralfaro-hoz felmentünk, és kicsit lesétálva csodás panorámában volt részünk.


Alcazaba és a háttérben a Katedrális


Kikötő




Katedrális

Autóból fotózva az Alcazaba

Városnéző busz Malaga-ban

Délután - a héten és jövő hét végéig utoljára, mivel holnap itt kezdődik a suli Kevének és Noel-nek - újra Mijas-ba mentünk húsvétolni egy kicsit :-)

Linda is, én is beleszerettünk a faluba, és nem győzöm készíteni a fotókat! Aki erre jár, az feltétlenül látogasson el ide!!! Kocsi nélkül, ha tömegközlekedés, akkor az M121-es busszal lehet jönni Torremolinosból.




Ilyen szűk utcácskákon át lehet eljutni Krisztiék házához



Ma éppen bikaviadal is volt az arénában, Mijas-ban, de ezt az élményt kihagytuk :-) Látogató mindenesetre rengeteg volt és a legtöbb étterem, kávézó is zsúfolásig telt emberekkel.

Nem ragozom, egyszerűen imádom :-)

11 megjegyzés:

  1. Szia! Véletlenül találtam rá a blogodra. Szeretnénk Magyarországról elköltözni és felmerült Spanyolország lehetősége is. Mi távmunkában dolgozunk a férjemmel, ezért gyakorlatilag mindegy, hogy hol élünk, ezért arra jutottunk, hogy váltunk valami szebb és nyugodtabb helyre. Van viszont két fiunk, 3 és 7 évesek, miattuk komoly szempont az iskola kérdés. A nagyobb még nem kezdte el itthon az iskolát, de ősszel már mindenképpen esedékes lesz. Spanyolul nem beszélünk, angolul is csak mi a férjemmel, a gyerekek csak magyarul. Szerinted mennyire működőképes dolog ez pl. felétek? Mennyire segítik a gyerekeket a tanárok? És mennyire fogadják el úgy általában a helyiek a külföldieket? Magyarok vannak arra, ahol Ti éltek? Köszönöm, ha tudsz segíteni nekem néhány információval :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Vieris! Mi alapvetően Costa Blanca-n, Javea-ban lakunk, csak most vagyunk lent a déli részen egy hónapot. Távmunkára ez a hely kiváló, azt bizton állítom, magam is ezt csinálom :-) Mi csak nov. eleje óta vagyunk úgymond "próbaidőn", ki akartam próbálni, hogy utána megfontoltan hozzak döntést, maradunk-e, tetszik-e, vagy sem. Igy a gyerekek nem járnak iskolába itt (Costa Blanca-n hátrány, hogy mivel Valencia tartomány, igy az állami iskolákban a valenciano-t tanulják, nem a "normál" spanyolt, hanem magánúton, vagyis otthon vizsgázik a nagy, és én tanítom. A következő év szeptembertől még kérdőjel. :-) Ami nekem nem jön be itt az iskolarendszerrel kapcsolatosan, hogy már 4 éves korban a betűkkel és számokkal ismertetik a gyerekeket játékos módon. Az 5 évesek már tudnak írni például, tudják a betűket. A gyerekek pár hónap alatt megtanulják a nyelvet, attól aztán végképp ne félj. Mivel Javea elég multikulti hely, így ott sosem éreztem, hogy külföldi lennék, mivel az ott élők zöme eleve angol és német, tehát ők sem spanyolok. Nekem ott nagyon-nagyon pozitív tapasztalataim vannak, az angollal és némettel tökéletesen elboldogultam bárhol (bank, hivatal, autószerelő, stb., üzlet, étterem, kávézó, internet-bekötés). Magyarok ott éppen nem voltak, Alicante-ban és Valencia-ban vannak többen. Vagyunk többen, akik itt élünk, más nyilván máshol szerzett tapasztalatot, én ott :-) Itt Torremolinos-Malaga környékén pl. ahol egy magyar párnál lakunk, azt mondják, senki nem beszél angolul se, nem boldogultak, muszáj volt megtanulniuk spanyolul. Lényegesen nagyobb a zsúfoltság, látszik a tömegturizmus, Javea és környékén viszont ezt soha nem éreztem, ott "lazább" minden - de ki melyiket szereti :-) Maga a tengerpart is nekem ott sokkal jobban bejön, romantikus a kis eldugott öblökkel, itt meg hosszú homok aztán kész :-) Kérdezz nyugodtan, ha vmit kihagytam volna!

      Törlés
    2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

      Törlés
  2. Köszönöm a gyors választ :) Nekünk Jaeva nagyon szimpatikus, azóta nézegetjük a neten, árakat, meg mindenféle információkat és egyelőre pont olyannak tűnik, amilyennek lennie kell. A zsúfoltságot és a tömeget nem szeretjük, mi nyugodt életet szeretnénk, nem pörgésre vágyunk.
    Úgy tervezzük, hogy ha minden jól alakul, akkor csinálnánk egy próba utat, azaz kibérelnénk a kiválasztott helyen egy házat egy-két hónapra és megnézzük, hogy tényleg tetszik-e vagy sem.
    Tényleg, mennyire lehet Javeán bérelhető házat találni? Anglián is gondolkodunk - bár egyre inkább vetjük el az ötletet - ott például ez elég problémás dolog. Na, meg ott is 4-5 évesen kezdik az iskolát, ezért is tanítottuk meg a nagyobbik fiam olvasni, hogy legalább ennyivel előrébb legyen, ha külföldi iskolába kerül.
    Ami nekünk igazából fontos, hogy ahova megyünk nyugodt hely legyen, normális oktatással, viszonylag normális hazautazási lehetőségekkel (Angliával szemben Spanyolország Budapestről autóval is jobban megközelíthető, nem csak repülővel (és akkor még a balkéz szabályról nem is beszéltünk)) illetve ne legyen ismeretlen a gluténmentes táplálkozás sem, mivel a kisebbik fiam lisztérzékeny. Valamint ne utálják a külföldieket és persze finanszírozni is tudjuk. Kb. ennyi :)
    Köszi még egyszer a segítséget
    Viki

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Javea és Moraira a két nagy kedvencem; utóbbi még jóval kisebb, ott több a német, mint az angol. Mindenhol rengeteg a kiadó lakás és ház, igénytől függően pár nap alatt egészen biztosan megtalálható a megfelelő. Ha van idő, akkor meg hagyni kell időt és alkudozni :-) Nyár előtt és nyáron nem érdemes kijönni sztem, az árak szeptember végétől esnek brutálisan. Ahol nézelődhetsz bérlés szempontjából: www.enalquiler.com Max. 1-2 havi foglalót kérnek a legtöbb helyen, esetleg NIE számot de ezt sem mindenki (amúgy könnyen intézhető, 1 hét alatt megvolt) Az oktatás jó, nem a lexikális tudásra helyezik a hangsúlyt, hanem inkább a jó logikus gondolkodásra (ezt olyan mondta, akinek itt járt iskolába gyereke és már végzett; de a barátnőm Mijasban is elégedett a fiúk sulijával, szerinte logikus, jól felépített a tananyag). Javea-tól a két reptér, Alicante és Valencia pont 105-105 km. Alicante-ba most van közvetlen járat Bp-ről a Ryanair-rel, vagy Bergamo átszállással Valencia-ba is nagyon jó áron lehet eljutni szeptembertől május végéig. Ahol mi lakunk, Toscamar, ott is van egy csomó kiadó ház, ez abszolút nyugis hely, jó helyen van, cunamitól sem kell tartani :-D Busz a lakópark előtt áll meg, itt kb. 350 EUR -ért lehet / hó kis, különálló házat bérelni: két hálószoba, nappali, fürdőszoba és konyha, terasz. A rezsi alacsony, az áram és a viz Spanyolban a legolcsóbb. Gluténmentes: az én fiam is lisztérzékeny! Sokkal nagyobb a választék, mint otthon. Sok helyen fagyizókban van külön gluténmentes tölcsér, ill. jelölik, hogy melyik fagyi gluténmentes. Szerintem ezek tök jó dolgok. Ha néha étteremben kajálunk, akkor szólok mindig, és úgy csinálják a rendelt ételt, hogy tuti ne legyen lisztes. Itt sokkal jobbak amúgy is a "másság" elfogadásában, természetesebb. Cukrászdákban is mindig találok egy-egy gluténmentes terméket, bár nem napi program nálunk, csak megemlítem. Van olyan pizzéria is, ahova ha viszel gluténmentes tésztalapot, megcsinálják a pizzát (fóliára helyezve persze, a kemencében).
      Én soha nem éreztem, hogy utálnának :-) Mindenki rendkívül segítőkész. Múltkor pl. szólt egy bácsi, hogy a farzsebemből kilóg a papírpénz :-D Vagy éppen nem volt nálam készpénz a cukiban, de lehetett kártyával fizetni; utóbb kiderült, csak 20 EUR felett, de a tulaj mondta, hogy majd beadom amikor arra járok (6EUR-ról volt szó).... Ilyet nem tudok elképzelni ott, ahol laktunk Bp-en, pedig hát ott ismernek már x éve, itt meg nem.
      Egy szó mint száz, nekem nagyon bejött!! A lányom is mondja, hogy jöjjünk vissza! :-)

      Törlés
  3. Eddig tényleg minden nagyon jól hangzik, a suli része aggaszt csak, az viszont nagyon. Itthon normális, hogy 7 éves kor után menjen egy gyerek iskolába, de fogalmam sincs róla, hogy máshol, hogy fogja behozni a lemaradást. Oké, olvasni tud - ezt már írtam - de a többi...?! Ez az otthon tanítás, hogy működik? Meg a vizsgázás?
    A költözéssel nem nagyon tudunk őszig várni - kénytelenek leszünk bevállalni a magasabb lakbért is - mert szeptemberben suli, addigra már fixen tudnunk kéne, hogy hol fogunk élni, hol fog kezdeni a nagyobbik. (Amúgy lakbér, amit írtál nagyon jól hangzik, Angliában minimum a duplája lenne.)
    Olvastam még a spanyol-angol nyelvű magániskolákról is. Vajon azoknak mennyi a tandíja kb?
    És még egy dolog felmerült: a közbiztonság.
    A lisztérzékeny téma is nagyon jól hangzik, Magyarországon az emberek többségének lövése sincs arról, hogy mi is az a glutén (ahogy nekem se nagyon volt, mielőtt nem lett érintett a fiam).
    Bocs, hogy kicsit szétesetten írok, de már zsong a fejem ettől a lakóhely keresésről. Mire kb. megismertem az angol viszonyokat - egyes részeiről már tanulmányokat is írhatnék :))) - addigra átnyergelünk egy teljesen új országra és kezdek mindent előröl :) (És azt még nem is említettem, hogy Anglia előtt is voltak már variációs lehetőségek, csak azokat hamarabb elvetettük.)
    Nem baj, előbb vagy utóbb csak megszületik a döntés. Mindenesetre az idő most jött el, a kicsi most menne itthon oviba, a nagy pedig iskolába, így is úgy változás előtt állnak, és ha már változtatni kell, változtassunk nagyot :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem a suli miatt abszolút ne aggódj, nagyon sokan kezdenek új életet egyik pillanatról a másikra. A gyerekek sokkal alkalmazkodóbbak, mint mi felnőttek :-) A magániskolák díja 500-600 EUR/hó között mozog, és ott Javea-ban is van több. Két gyereknél plusz ebéd, meg beiratkozási díj, kaució azért elég tetemes lesz már az összeg, és sokan azt mondják, hogy nem tud többet a magániskola sem. (a közelünkben ez van: http://www.xabiainternationalcollege.com/ illetve 15-20 perc autózással gyönyörű környezetben helyezkedik el ez a suli: http://laudeladyelizabeth.com/ A google térképen meg tudod nézni, ez utóbbi Cumbre del Sol-on van.
      Azért amíg csak próbálkoztok, addig talán ez kedvezőbb árban jóval, mint Anglia :-) És egész évben süt a nap. Én nem bírnám az angliai viszonyokat, bár csak 1 hónapot voltam. Van, akiknek nehéz elfogadni a túlzott liberalizmust a gyereknevelés terén (erre példaként itt vagyok én :-D) - ez amúgy itt is látható, hiszen rengeteg angol család él Javea-ban (30000 kb.).
      Irok még árakat, hátha segit (ami alap), meg mit hol találsz (persze csak a magam tapasztalatát tudom irni).
      Lidl-ben veszem a tejet, ez elég jó, 82 cent/liter. Vaj 25 dkg 1 EUR (Lidl, Aldi, Mercadona). A Mercadona-ban van gluténmentes kenyér, sokkal nagyobb választék ezekből a termékekből Carrefour-ban, Eroski-ban található (utóbbi van a La Marina bevásárlóközpontban, 18 km Javea-tól. Bio kozmetikum és egyéb Mo-on megszokott biocuccok (én személy szerint az Alverde-t nagyon hiányolom, mind ár mind minőségben nekem nagyon jó) itt általában drágábbak, de a Carrefourban van biorészleg és elég nagy a választék, van bio sampon, tusfürdő, most erre tértünk át mi, mióta ráakadtam. Kenyérválaszték nincs akkora (sima, normál), inkább a hosszúkás kenyér, baquette a divat. Lidl-ben mondjuk van jó friss kenyér, 2 EUR/kg. Gyümölcslék jóval olcsóbbak, 100% ananászlé 60 cent pl. Gyümölcs szintén, de hát itt terem ugye sok. Az eper itt is ehetetlen, én még nem fogtam ki jót :-( Hús kb. a hazai árak, szép, soha nem volt gondom vele, igaz mindig előrecsomagoltat veszek. Krumpli 5 kg 1,50-2 EUR között, ez más mint az otthoni, kisebb a keményítőtartalma sztem. Rizs kb. 70-90 cent attól függ milyen (1 kg). Mák nincs (ezt én hiányoltam). Tejföl van sok helyen, ráadásul a német, friss tejszín csak az Iceland-ben (ez tipikus angol élelmiszerbolt). Biotojás 6 db 1-1.30 EUR között. Dizel 1.37-1.40 EUR/liter, benzint nem tudom sajnos, mert nem érint. Szolgáltatások: az én autószerelőm óradíja 25EUR+ 18% IVA. Ez nagyon olcsónak számít. Internet drágább mint otthon, én 30EUR/hó fizetek, de Wimax (tehát nem kábel, nem kell hozzá vonalas telefon amit én nem akartam) és nem volt semmi elkötelezettségem, hűségnyilatkozatom. Bankszámlát külföldi is nyithat, havi díj 3.50-4 EUR között, banktól függően.
      Nem tudom mit hagytam ki, kérdezz nyugodtan :-)
      Közbiztonság: én Javea-t ebből a szempontból egy "sziget"-nek érzem; minimális a bűnözés, az is általában kocsifeltörés, ha látják hogy benne hagytál valamit. Persze jellemzően nem a spanyolok törik fel a kocsikat :-(
      Szerintem érdemes olyan helyet választani, ahol angol-német kolónia él nagy számban, ott sokkal jobb a helyzet minden téren (nyelvi szempontból is).

      Törlés
  4. Öööö, azt hiszem, hogy nem mennek magánsuliba... Még egy gyerekkel az ember lehet, hogy elgondolkodik rajta, de kettőnél azért ez már tényleg durva összeg.
    Köszi a konkrét leírásokat is, mindenképpen jó kiindulópontok.
    És most elkezdem magam beásni a neten a "spanyolokba", aztán meglátjuk mi lesz :) Leginkább attól függ az egész költözősdi, hogy megkapunk-e egy hosszabbtávú munkaszerződést, amire biztosan lehet alapozni a következő évet, de ha sikerül, akkor valahova megyünk, azt most már eldöntöttük. És most leginkább Javea az esélyes.
    Köszi még egyszer az infókat, jelentkezem, ha van valami fejlemény, hátha egyszer az lesz a vége, hogy személyesen is összefutunk és elvisszük (gluténmentes) fagyizni a gyerekeinket :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, az tök jó lenne, úgyhogy reméljük, találkozunk :-)) Üdv Enikő

      Törlés
  5. :)))Sziasztok!

    na végre megtaláltam a blogod azt az oldalát ahol más is érdeklődött:))
    Igen engem is a suli érdekelt nagyon .mint írtam van egy 11 éves kislányom.Na meg a mostani árak kint.Engem alicante vagy malaga érdekel jobban .vállalkozás szempontjából nézve zsúfolt.99 ben éltem kint mallorcán és a barcelonai oldalon olyan másfél évet de az már rég volt és nem tudom a mostani helyzetet kint:)bár soha ne jöttem volna haza:)de most jött el az idő nincs senki aki vissza tudna tartani:)ahogy nézem nagyon olcsó árat írtál a házra én anno mallorcán 650 eu -ért béreltem lakást.a barcelonai oldalon is 500 ért.salouban.Nagy örömmel olvasom a blogodat mert teljesen igaz amiket írsz ,nagyon jó kint élni:)én is imádtam:)

    nekem nem volt rezsi külön benne volt az árban és fullra be volt rendezve a lakás.Nézegettem még Kanárit is ott is van már apartman 300 eu,és a képek alapján nagyon szépek.Igen nagyon jól írtad amiket a válságról írtál mert itthon mindenkit azzal riogatnak máshol is ilyen élet van.

    És meg kell mondjam borzalmas árak vannak itthon!A rezsit nem is írom.Borzalom.Szeretnélek megkérdezni hogy véletlen nem e tudod a spanyol fodrász árakat?Fodrász vagyok bár nem a szakmámban dolgoznék ,de azért jó tudni :)lehet még az is hogy hasznomra válik ez is:)A lakásokat nagyon sokat néztem a neten de az üzletek bérlését még nem találtam meg ,nem tudom esetleg jártas e vagy benne hogy mennyi lehet?:))bocs hogy ennyit kérdezek de a blogod alapján elég felvilágosult okos nő vagy:)nagyon boldog vagyok hogy rátaláltam a blogodra öröm olvasni és látni a képeket:)Előre is köszönöm válaszod.Marika

    VálaszTörlés
  6. Szia Marika! Örülök, hogy tetszik a blog :-) Fodrászat árakban túl sokat nem tudok írni, mert nem jártam fodrásznál, január végéig a szintén leköltöző barátaink fodrászkodtak :-)) Utána meg kibírtam mostanáig. Amit láttam, hogy ott is vannak hálózatok, 15 EUR hajvágás-mosás-szárítás, festés ennél kicsit több. Az elegánsabb szalonok árai magasabbak de ott nincs kitéve a kirakatba.
    A ház-lakás árak egyértelműen zuhannak a korábbi évekhez képest, főleg ősszel érdemes kivenni vmit, akkor a legalacsonyabbak. Alkudozni kell :-) Alicante-t én spec nem ajánlanám vállalkozásra, ha valahol, csakis a déli részen. Üzletek bérléséről itt tájékozódhatsz: http://www.masprofesional.com/locales/
    A mailcimem ha még lenne kérdés és egyszerűbb Neked: costablancafan kukac gmail pont com. Üdv,Enikő

    VálaszTörlés