2012. április 30., hétfő

Bepillantás a spanyol egészségügyi rendszerbe

Minimálisan ugyan, de ma kényszerűségből volt szerencsém bepillantani a spanyol egészségügyi rendszerbe, így gondoltam, ezt a minimális első és remélhetőleg hosszú időre utolsó élményemet is megosztom.

Nagyon ritkán járok orvoshoz, még a gyerekekkel is, így komoly erőfeszítéseket kellett vennem magamon, hogy végül rászánjam magam erre a döntésre, miután többen is határozottan állították, hogy jobb ha megnézetem, így ma sor került rá. Kicsit ugyan banálisnak tűnt a probléma, de végül az orvos is azt mondta, hogy jobb hogy elmentem.

Marbellára, a Costa del Sol Hospitalba mentünk, Kriszti persze jött tolmácsnak, míg Bogi bevállalta a négy gyereket. Jó nagy parkolóház áll az érkezők rendelkezésére, igaz, pont bővítik a kórházat, de ettől függetlenül nem volt nagy káosz. Az információs pultnál a sürgősségire irányítottak az EU-s TB kártyával. Ott felvették az adataimat, aláírtam egy papírt, majd mielőtt továbbmentem volna, kaptam egy karszalagot névvel és az adataimmal, illetve vonalkóddal. Egy jó nagy váróteremben ültünk le, sokan voltak, gondoltam is, hogy este 6-ra sem végzünk... Minden tiszta és kulturált, mindenki segítőkész volt, és ami feltűnt, hogy nem volt semmi kórházszag. Először behívtak egy asszisztensnőhöz, aki a részletes előzményeket is felírta, egy homlokomra helyezhető lázmérővel megmérte a lázamat (épp csak érintésre működik). Utána vártunk kb. 1 órát, majd behívtak a rendelőbe. 5-6 orvos rendel itt egy időben, így a tömeg ellenére aránylag gyorsan haladtunk. Nem láttam ideges, feszült beteget, de orvost és nővért se :-)
Az orvosnak Kriszti elmondta a tüneteimet, szerencsére nincs semmi gond, egy mezei (kicsit túlburjánzott) szőrtüszőgyulladás, a problémát csak az okozta, hogy mindez egy anyajegyben és elég fura dolgokat produkált ez az elmúlt két hét alatt. Ma meg már sokszor hangoztatják, hogy figyelni kell ezekre nagyon, nehogy valami rosszindulatú folyamat induljon el - ezért is vettem rá végre magamat, hogy elmenjek, saját magam megnyugtatására. Kaptam egy antibiotikumos krémet receptre - külön recept mint Mo-on itt nincsen, egy A4-es papíron kaptam meg a diagnózist, kezelést és hogy mit váltsak ki a patikában, illetve ha rosszabbodna, akkor menjek vissza a sürgősségire. Ha valakinek komolyabb baja van, akkor persze innen a szakorvoshoz irányítják, de szerencsére erre már nem került sor nálam, ennyivel megúsztam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése