2012. június 5., kedd

Árak Spanyolországban

Az elején szeretném leszögezni, hogy csak olyan árakról tudok írni, melyekkel napi kapcsolatban vagyok és csak azon a területen, amit már ismerek! :-)

Üzemanyag: nekem dízel van, 1.34-1.40 között mozgott az ára az elmúlt fél évben, a benzin 95-ös 1.40-1.45 között mozog. Amit észrevettem (csak a Costa Blanca és Costa del Sol között), nincsenek magasabb üzemanyag árak az autópályák melletti kutakon, igaz nem is olyan komfortos a zömük, mint mondjuk Ausztriában vagy Németországban. De teljesen ok :-)

Élelmiszer: különböző üzletláncok vannak itt is, ami van itt fent, az nem mind van lent. Lidl, Aldi, Mercadona ami nagyon sok helyen található, jók az áraik is.

Lidl: tej 0.82 cent (nekem ez tűnik a legihatóbbnak eddig), joghurt natúr (figyelni kell mert itt van egy csomó cukrozott natúr joghurt is) 8 db 99cent, gyümölcsös 1.99 cent 125gramm x 8db. Kenyér van jó legalábbis mi szeretjük, barna és magos, 1 kg-os, majdnem mindig meleg még, 1.99 EUR.Itt van sztem (ill. Carefour-ban) a legjobbnak ítélt baracklekvár 1.39 EUR/850 gramm, az eperlekvár ugyanennyi. 60%-os gyümölcstartalommal. A kisebb, 250 grammos lekvárok 1.19EUR (meggy, málna, vegyes erdei gyümölcs) ezeket is szeretjük.

A tipikus spanyol sonka kilója az a normál, Mo-on megszokott felvágotthoz képest drágább (kb. 14EUR-tól/kg, viszont szeretjük és jó vékony szeletek, több napra elég (így viszont unalmas lehet egy idő után).

Sajtok 5.45EUR-tól/kg, reszelt is többféle kapható. Én inkább fehér sajtokat szoktam venni. Mozzarella 0.92 (Aldi, Lidl).

A víz itt vacak a csapból, 5l-es palackokban hozzuk, 0.52 cent/5 l (Aldi, Lidl) de máshol is van persze.

Gyümölcslevek 100% 59 centtől (ananászlé olcsó, persze koncentrátumból).

Gyümölcsök: eper 99cent volt fél kg, ez már jó ízű. Banán 1-1.30 EUR/kg. Alma 2 kg 1.60-2 EUR, ananászt szoktam sűrűn venni ennek 1 EUR kg-ja általában, vagy már eleve hámozottat karikában 2.10 EUR Mercadonában. Mangó szép nagy 2.49 körül, narancs és mandarin itt nagyon jó áron fut, van bőven. Tegnap beneveztem egy sárgabaracknak kinéző gyümire (hátha Ditke tudja mi az, nem jegyeztem meg a nevét), mondjuk semmi íze nincs és tele van maggal. Itt is van a fán dögivel, de J nem merte megkóstolni nehogy valami mérgező cucc legyen :-D Most vettem, nem veszít semmit aki nem fogyasztja.

Zöldség: paradicsom most 1 kg 1 EUR, télen kicsit drágább volt, répa 0.80 cent alatt kilója. Saláta 50-60cent/fej, brokkoli 80 cent, karfiol 80-90 cent. Mirelit borsó 1 kg 1.19 EUR, spenót 1 kg 1.19 EUR, répa szintén e körül. Krumpli 5 kg (sárga héjú és én jobban szeretem itt a krumplit mert nem olyan "lisztes" 1.25EUR-tól. Most új krumplit vettem 1.65-ért. 

Túró, tejföl itt nem mindenhol van. Épp a múltkorában találtam egy teljesen magyar túróhoz hasonlító Queso-t, ezt lefotózom veszek még, ez a MasyMas-ban volt (itt van tejföl is, németül van ráírva, Sauerrahm). A tejszín a Nata, nem szeretem a tartósat se, meg ezt a fújós növényi ki tudja mi van benne változatot, úgyhogy azt az Iceland-ban veszem (friss, 280 ml és 1.32 EUR). Nem olyan, mint Mo-on a Bergbauer, igaz, annak fél literje már majdnem 900 Ft-volt :-(

Tejből közel sincs akkora választék, mint Mo-on megszokott. Aldiban pl. nincs is friss tej.

Hús: Aldiban és Lidlben teljesen szép húsokat lehet kapni, sertéskaraj szeletelve (nem kell kloffolni a rántott húshoz :-) ) 5.65 EUR/kg. Csirke/pulyka ugyanilyen áron (filé, kg-ja). Bio pulyka és csirke a Mercadona-ban van, 7.65 EUR/kg (olcsóbb mint Mo-on). Marhahús  7-8EUR-tól/kg.

Halakat a Mercadonában szoktam venni és általában lazacot, 10-11EUR/kg. Egy szép nagy darab 5-6 EUR körül simán elég négyünknek, bedobom a sütőbe krumplival és olivaolajjal, és isteni :-)

Tésztafélék: Aldiban van soktojásos 1.39-ért azt hiszem 1 kg-os, ez nagyon jó. Spagetti 1 kg 79 cent a Lidl-ben. Mák ugye itt nincs, de már annyi mákos tésztát ettünk hogy meguntuk.

Nagyobb városokban van Carrefour, Eroski, Al Campo (ez az Auchan) itt nagyon jó választék van gluténmentes cuccokból. Főleg az Al Campo-ban Marbella-nál és sokkal olcsóbb is mint Mo-on. Itt a MasyMas-ban is van 360 grammos gluténmentes szeletelt kenyér, épp egy hónapja vitték le az árát, 3.60-ról 2.60-ra. Én mondjuk a Schär termékeit preferálom, de ez nincs mindenhol (Al Campo-ban igen, ha oda eljutok, ott szoktam bevásárolni). Van pizzaalap, mindenféle tészta is.

Kozmetikumok megint mások mint otthon, amit legjobban hiányoltam az az Alverde, de végül is találtam hasonlót Al Campo-ban, 2.99 a majdnem 1 l-es tusfürdő és tényleg nagyon jó. Tisztítószereket nem használok környezetkímélő módon - max. ecetet, az meg olcsó és sztem hatékonyabb is. Mosószer kizárólag Ariel, az van itt is.

Játékok drágábbak nekem itt, mint Ausztriában v. Németben, ruhaneműk szintén igaz ez márkafüggő. Én ezeket mindíg Németben meg Ausztriában vásároltam be, sokkal több az akció. Igaz nem vagyok egy vásárlós típus és előnyben részesítettem a netet mindíg. A mytoys.de-n mindíg érdemes szezon után bevásárolni következő szezonra.... Nálunk ez teljesen bejött :-) Geox cipőket rendszeresen tudtam rendelni 20-25EUR körül, vagy ami tiszta bőr, mert a cipő ugye nem mindegy a gyerek lábának. Itt is van Pablosky ami nagyon jó, de inkább 40 EUR felett. A H&M itt drágább (szerintem) vagy csak az akció kevesebb, mint Ausztriában - itt is marad a netes HM outlet féláron.

Víz, villany árakat nemigen tudok írni, annyit, hogy olcsó...1 W talán 0.14 cent de szerintem ez is változik régiónként. Nálunk gázpalackról megy a melegvíz, ez kb. 10-14 napra elég. Főzni vegyesen villany és gáz szoktam. 500 W-ot használtunk fél év alatt, úgy, hogy fűtés is volt benne télen (nem tudom ez jó v. rossz, Ditke talán ír majd nekem árakat :-) ).

Autóbérlés szerintem nagyon jó áron van, főszezonon kívül attól függ hol foglalja az ember, 50 EUR/hét. Nem is éri meg autót tartani :-( A kötelező biztosítás Krisztiék elmondása szerint a legolcsóbb az angol Liberty-nél, kb. 160 EUR/év ahogy mondta (én majdnem 800-at fizetek Ausztriába :-( ).

Lakásbérlés: nagyon változó. 300-tól azért már lehet bérelni ha van idő nézelődni, normálisat. Costa del Sol-on ha minden jól megy, 450-ért kapok szeptembertől 3 hálószobás, 3 fürdőszobás, kétszintes lakást medencés, garázsos lakóparkban, Sotogrande közelében. A madridi árak viszont ennél sokkal durvábbak, ahogy olvastam régen Vera blogjában :-(  Alkudozni kell, aki régóta nem tudja kiadni, az enged! Általában 1 havi kauciót kérnek előre. Ajánlom ezt az oldalt!

Egészségügy: biztosítás, ha vki nincs bejelentve cégen keresztül de akar, 30 EUR-tól/fő/hó (DKV, Deutsche Krankenversicherung, és mindenre jó) Leirás több nyelven itt

Autószerelő: na itt meg kell szokni, hogy mindent nettóban mondanak és rá kell számolni a 18% áfát. A munkadíjak 25 - 55 EUR körül mozognak, itt Javea-ban a szerelő órabére 25EUR+ 18% áfa, Torremolinosban a Zolié 31EUR+ áfa. Szakszervíz 51 EUR + áfa és állítom ott vannak a legképzetlenebbek - az eddigi két tapasztalatra alapozva :-( Csak a név hangzatos...úgyhogy ha vki kocsival jön ide, az első és legfontosabb, hogy mihamarabb legyen egy jó és megbízható autószerelője :-)

Ha vki sokat repked, akkor használja a skyscanner oldalát. Szerintem ez a legjobb, oldalsó sávban be lehet állítani a nem biztosított átszállás opciót, ha átszállásos verzió is megfelel. Fapadosoknál kötelező az árakat naponta 3x nézni (már aki azzal repked), mert naponta többször is lényeges különbségek lehetnek!  Utazás ügyben amúgy nyugodtan kérdezzetek ;-) Hosszú ill. rövid távra egyelőre Costa del Sol-on tudok segíteni lakásbérlésben, bizton állítom, a legjobb áron :-)





10 megjegyzés:

  1. én minden héten egyszer átrobogok a banyatankkal a Mercadonába, és megveszem, ami kell. Most a tojás a legnagyobb sláger, mert jóval féláron van az itteni árakhoz, és ahogy hallom, már a magyar áraknál is olcsóbb. :) Szóval, abból minima 2 dobozzal veszek hetente, mert nagyon fogy, ja meg a vaj is meglepően olcsó. Vizet sajnos nem tudok a banyatankban hazarángatni. Az a sárga, ami barackra hajazott nem naspolya volt? Én most vettem, még nem kóstoltam :) Van Carrefour is, meg Aldi, Lidl, csak épp kocsi van szervízben, egyszer eredtünk neki bicajjal a Carrefournak, mondjuk baromi jó testedzés volt :D És igen, a natur joghurtjukkal sokszor megszívtuk, meg azzal is, hogy szinte minden kenyérféle tele van tartosítószerrel, én meg vmiért fázom attól, hogy túl sok ilyet egyenek a srácok, még akkor is, ha igen olcsóak azok is. A környékünkünk 600 euróért már házat lehet bérelni a spanyol oldalon, ami elég kellemes azoknak, akik gyerek nélkül költöznek ide, és gibraltári fizetést kapnak, amit a spanyol oldalon költenek el! :D Ha már így szóba jött Gibraltár, nem tudja valaki, hogy mi ez a nagy "hiszti" most megint a spanyoloknál Gib miatt? Vagy ez csak a mi környékünkön mindennapos? 300 év még nem volt elég, hogy a spanyolok belássák, Gib nem tartozik hozzájuk? Hallani erről vmit odaát? mert ide csak a gibraltári verzió jut el... Előre is köszi, ha megtudtok valamit.

    VálaszTörlés
  2. Voltunk a Morrisons-ban Gib-en, hát azért nem spanyol árak vannak :-) A tojás igen, sokkal olcsóbb, még a bio is, a Lidl-ben szoktam venni a 6db-ost 99cent! Otthon már 600-700 Ft körül mozog állítólag de októberben is már 460 Ft körül fizettem érte :-( Nálunk a Carrefour messze van, Benidorm vagy Gandia, 40 ill. 50 km. Eroski van de azt annyira nem szeretem, nem másabb mint a Mercadona+ a többi együtt. Ha minden igaz, szeptembertől közel leszünk egymáshoz, kb. 36 km :-) Sotogrande-tól még 5 perc. Más hírt nem tudok Gib-ről, nem nézünk tévét, csak az angol-német újságokat szoktuk azt is ritkán....

    VálaszTörlés
  3. Sajnos árakról engem nem szabad kérdezni, beteszem a kosárba ami kell aztán vagy szívbajt kapok a kasszánál vagy nem ...
    Árammal fűteni drága, főleg nekünk mert mi a nagyon meleget szeretjük, és nagy a ház, úgyhogy mi tavaly csináltattunk központi fűtést (kazán gázolajjal + radiátorok), ősszel vettünk ezer liter gázolajat (kb. 90 cent literje ha jól emlékszem) és még van belőle kb. 300 liter.

    Házat mi 580 Euroért béreltünk mikor kijöttünk, ez egy 3 szobás + 2 fürdőszobás chalet volt. Most már sajátban lakunk így csak a hitelt fizetem...

    Gibraltár: Miért, Magyarország lenyelte már Trianont? Gyakorlatilag folyamatosan téma és probléma a határon túli magyarok...

    VálaszTörlés
  4. Sziasztok.

    Vagy én vagyok nagyon béna vagy nem válaszolt nekem senki:(mikor irtam hozzászólást csinálnom kellett egy google fiokot de nekem sehol nem jelzi írt e vki.Segítenétek hogyan is kell ezt használni hogy lássam válaszolt e nekem vki??Nagyon köszönömmm

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, mindig annál a bejegyzésnél kell keresned a választ, ahol írtál :-) Én írtam amúgy, a mailcímet is megadtam, hogy írhatsz priviben!

      Törlés
    2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

      Törlés
    3. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

      Törlés
  5. Szia Enikő!

    Csak pár napja találtam rá a blogodra de már az első pár sor után
    megtetszett. Azóta már beleolvastam több bejegyzésedbe is! Nyaraláskor abszolút úttervező és térképpárti vagyok ill. kikapcsolom magam, nincs szükségem
    Tv,NEt,GPS egyéb modern "függőségekre" mint ahogy írtad Te is egyik-másik vendégedről!
    Idén mi is Costa Del Sol-ra tervezzük a nyaralást a párommal de egyenlőre nem találtam
    semmi biztosat. Szóba jöhet Costa Brava éa Mallorca is, Aug. közepétől mennénk, ha esetleg Neked lenne valami
    olcsó megoldásod szállásra, utazásra akkor azt nagyon megköszönném. Malagára
    mennénk Wizz-el (mert ugye Pestről közvetlen másról nincs tudomásom)
    Amúgy Miskolcról utaznánk és azért szeretném megismerni valamelyest a környéket is. Szóval ha tudsz rám időt szakítani és infókkal szolgálni megadnám az e-mail címem: experte76@citromail.hu
    Köszönettel, Bertalan

    VálaszTörlés