2012. június 2., szombat

Biztonság

Mióta itt lakunk, mindíg úgy éreztem, mintha Javea egy kis sziget lenne, ahol nincs bűnözés és semmi rossz nem történik. Kérdeztem is azokat, akik több éve itt élnek, hogy valóban ennyire jó e a helyzet, mert se betörés, se gyilkosság, de még kocsifeltörés se, soha semmi ilyen jellegű hírrel nem találkoztam a helyi angol ill. német nyelvű újságokban. Erre azt mondták, hogy valóban, nemigen történnek szerencsére ilyen események, talán a nyári rendkívüli főszezonban fordul elő, ha nagyon kiteregetik a cuccaikat a turisták, hogy eltűnik valami, de amúgy elvétve. Erre a ma reggeli kávé közben olvasom az újságban, hogy Javea a legbiztonságosabb város a legalacsonyabb bűnözési rátával Alicante tartományban! :-) Ez köszönhető biztos az erős rendőri jelenlétnek is, akik folyamatosan járnak-kelnek, a parton is, vagy a narancsültetvények között.
Bevallom, én itt a lakóparkon belül sokszor a kocsit ajtaját sem zárom be, jó persze semmit nem is hagyok benne (amúgy meg kétlem, hogy bárkinek kéne a kocsim :-D ). Bécsben is nyugodtan tudtam aludni, mikor elromlott a központi zár és napokig nem lehetett bezárni az ajtót.
Újabb érv, hogy melegen ajánljam Javea-t :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése