2012. június 10., vasárnap

Halászok

Pénteken lementünk Ilihez a Miramarba, már rég jártunk arra. Kicsivel azon túl van a kikötő, oda futnak be a halászhajók is és van egy halpiac, ami 17 órakor nyit. Amíg én végre egyedül dolgozgathattam egy kávé mellett, addig a csapat elment megnézni, mi zajlik éppen a kikötőben.

Délután sorra futnak be a halászhajók:


majd a beérkező hajókat "megrohamozzák" a halra éhes éttermi beszállítók meg halfelvásárlók, kíváncsiskodók:


Megkezdődik a szortírozás, kipakolás:



Előkerülnek mindenféle szörnyszülöttek :-D (nesze neked előítélet!)



Ezek után bekerülnek a tároló ill. eladócsarnokba, ott van hűtőház is, folyamatosan szórják jéggel a halakat.

A ládákat szép sorban futószalagra pakolják a Vevők orra elé, akik a futószalag mögött-felett ülnek vagy állnak 3-5 sorban. A futószalag felett kamera is van és egy hatalmas TFT-n is láthatja bárki a portékát. A Vevő  kap egy távirányítóhoz hasonló kis kütyüt, és akinek kell egy adott láda, az megnyomja a gombot, így  tudják azonosítani, hogy az kié lesz :-) Aki a leggyorsabb, azé a hal! Valószínűleg fix áras lehet, mert árakat nem láttak sehol kiírva. Ezután már csak fizetni kell, összesítik, ki mire nyomott.


Ez itt lent a halpiac (lehet bankkártyával is fizetni, nagyon király!:-):


Tőle jobbra meg a csarnok:


Azon túl meg  ahova a halászhajók futnak be nap mint nap:


Úgy döntöttem, hogy ezt nekem is látni kell, ezért holnap elmegyek én is, meg csinálok még pár jobb fotót, sajnos a sok különleges halról készültek nem lettek jók :-(

Mindenesetre a gyerekek nagyon élvezték, én meg megállapítottam, hogy ez már mennyivel modernebb, mint amikor Marokkóban Casablanca-ban kint álltunk az óceánparton a halpiacon, félelmetes bűz és halszag, és szinte kézből kézbe dobálták a halakat, az emberek feje fölött  kézzel mutogatták kinek mi kell, mi mennyi - így összehasonlítva egész viccesnek tűnik már :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése