2012. június 4., hétfő

Munkavállalás Spanyolországban

Sokakat érdekel mostanában a téma, ráadásul mindenféle tanulmányokból kiderül, hogy Magyarország egyötöde elkívánkozik hazájából.
Nagyon sokat én ezügyben nem fogok tudni írni, mivel én nem egy céghez készültem menni alkalmazottként, nem kell önéletrajzokat küldözgetnem, de általánosságban nagyon valószínű, hogy spanyol nyelvtudás nélkül az biztos nem megy (hacsak nem angol-német céghez megy el valaki és esetleg a cég kimondottan itt élő angolok-németek részére nyújt valami szolgáltatást).
Aki valamilyen vállalkozásba fogna, ami esetleg itt hiányzik és a turizmussal kapcsolatos, abban én személy szerint még mindíg sok lehetőséget látok Főleg, hogy egyre többen jönnek ide, Görögország nem kell mondanom, miért nem lesz az idei év slágere, de Egyiptom és Tunézia sem lesz a fő célpont. Maradna Olaszország, ahol most a földrengések ijesztettek rá a nyaralni vágyókra, így a befutó idén Spanyolország lesz, ez szinte biztos. Érdekes, hogy akiknek én szerveztem le idén az útját és már megjöttek, azok szintén teljesen odavoltak és bizony nem akaródzott hazamenniük :-)
Hangsúlyozom sokadszorra is, hogy az én tapasztalataim alapján nyaralós helyeken illetve ahol nagyobb számban élnek külföldiek (ezt érdemes áttanulmányozni), teljesen jól elvan az ember az angollal.
Aki képes sokat küzdeni, kapcsolatokat építgetni, folyamatosan kommunikálni és kellően kitartó, annak bizonyosan előbb-utóbb beköszönt a szerencse, de tényleg tenni kell érte.
Állítólag már egy szimpla mosogatói munkához is önéletrajztól kezdve minden papír kell, kb. mint 20 éve egy bankigazgatónak, mondta egy ismerősöm - hát ennyit változott a világ.
Mégis, a spanyolok szerintem (csak amennyit eddig én láttam!) nem szorgalmasak, nyugisan végzik a munkájukat, nem idegeskednek, nem stresszelnek, minden ráér majd holnap, ha nem holnap, akkor egy hét múlva, de végül is mivel a munka magától nem szalad el, így gyakorlatilag bármeddig....


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése