2012. május 31., csütörtök

Mérleg

Valamelyik nap írtam Anyukámnak egy listát az érvekkel (mi szól Spanyolo. mellett) és ellenérvekkel (na ez a része borzasztó rövid lett :-D ). Próbálnának ugyanis egy közelebbi ország mellett voksolni, mondjuk Német v. Ausztria, a németem miatt, de én már éltem pár évet Ausztriában is és az a nagy helyzet, hogy egy cseppet sem kívánkozom vissza. A német "kockaság" is kiborító tud lenni, de tény, hogy munka szempontból ez óriási előny. Annyira kiakasztóak azonban bizonyos helyzetekben, hogy én, aki mindíg normálisan be tudok parkolni, egyszer valahogy mégsem 100% párhuzamosan vonalra álltam be a kocsival, és egy német teljesen fennakadt rajta és elkezdett papolni nekem, hogy milyen bénán állok meg... csak lestünk. Hozzáteszem, ha két autó közé áll az ember és a többi kettő ferdén áll, akkor értelemszerű, hogy a középső beálló hozzájuk igazítja a párhuzamosságot és már nem a vonalhoz, különben előfordulhat, hogy nem tudják kinyitni az ajtót. Na, lényeg, hogy én azért elég kockás voltam szerintem amúgy is Mo-on,  így kellett ez a lazulás-szellem itt. :-)

Egyre bosszantóbb azonban, hogy a spanyolok, ahogy Roxy is írja, azért eléggé el tudják linkeskedni a dolgot és válság ide-vagy oda, bizony még a kényszer sem elég nagy úr, hogy dolgozzanak. Ma például az autószerelő mesélte, hogy 2 hete próbálja elérni egy fényezőnél, hogy csinálja meg a kocsit, de nem hajlandó rá - és puszta lustaságból. Ja, hát ha nem kell a munka?
Kriszti is mondja tegnap, hogy az állatorvos, akihez jár asszisztálni, kirakta a segédfiút, aki hol ment, hol nem, meg késett, meg ki tudja, éppen milyen kedve volt....
Adrienn pedig pár hete olyan érdekességet mondott (na ezt lehet már írtam de most nem nézem meg), hogy mikor beindultak itt Spanyolban a nagy építkezések huszonakárhány éve, akkor mindenki ment nagyon jó pénzekért a 8 általános (vagy ahogy itt van suli) után téglát rakni, és szó szerint nem volt, aki mondjuk egy szakmát kitanult volna rendesen. Így például sok szakember csak egy-egy laza tanfolyamot végzett el többéves suli helyett és hát ugye akadnak hiányosságok. Itt pl. senkit nem érdekel, ha a fényező szarul csinálja meg a kocsit és rücskös vagy megfolyik a festék, az autótulaj nem háborodik fel, ez teljesen megszokott :-) Igaz itt a kocsik 99%-a rendelkezik valamilyen sérüléssel és sztem már meg sem állnak betétlap cserére .... Nekem "mindössze" egy visszapillantótükör bánta - eddig, aztán igy pár nappal indulás előtt még gyorsan elvitték a kocsi oldaláról a díszléceket is...
Visszatérjek a lényegre, ezek mulatságos apróságok a szememben és gyakorlatilag még mindig nem találtam igazán ellenérveket :-) Az ügynökség, akivel most együtt dolgozom, szintén eléggé Pató Pál úr módjára kezeli a dolgokat - miközben problémáznak, hogy nem megy a kiadás, de nem is tesznek érte semmit, úgyhogy majd egy kicsit hajcsárkodom velük :-D
Küzdőszellem mindenesetre nem sok van bennük, ahogy én látom...de kivételek biztos vannak.

Az egyetlen de nem igazán erős ellenérv az iskolarendszer. Ezzel még nem mindig nem sikerült gondolatban sem megbarátkoznom. Tény viszont, hogy a fiam Mo-on nem járhat önkormányzati oviba, miután nincsen "Tartósan beteg gyermek" című igazolásunk a lisztérzékenységéről és állítólag enélkül az állami ovik nem rendelhetnek neki spec. kaját (arról meg, hogy én vigyek neki, ugye szó sem lehet :-( ). Ha valaki ezügyben tud valamit, azt megköszönöm :-)
Mindenesetre az érvényes protokoll jelenleg még úgy szól, hogy hiába van egy gyakorlatilag 100% biztos szerológiai eredményünk, kellett volna egy bélbiopszia vizsgálat is (hogy bizonyítsák a bizonyítottat??!!!), ami ráadásul mint kiderült idén, nem mindíg megbízható eredményt ad!! Agyrém. Én ugyanis úgy döntöttem, hogy nem teszem ki a gyereket felesleges beavatkozásnak és ezt nem is bántam meg, nem érdekelt az emelt csp meg gyes, meg akármi. Ráadásul előfordulhatott volna az a hülye szituáció, hogy elvégeztetjük a biopsziát, de a vékonybél még nem sérült annyira (mert mondjuk relatíve hamar kiderült az allergia a vérvétel alapján), és simán azt mondja a gasztroenteorológus, hogy nyugodtan egyen tovább a gyerek mindent.... Szép lett volna, aztán jön a kóma :-( De az előírás az előírás, mese nincs! (de logika se benne).

Sulira vissza. Itt a gyerekeket életkor alapján sorolják osztályokba, amitől csak egész kivételesen esetekben térnek el. Igy Lindát ha beadnám, akkor szeptembertől lehet, hogy kuncsorogni kéne egy sort, hogy ne 4. osztályos legyen, mivel  a 3.-at sem végezte el. (úgy tudom itt nincs olyan, hogy vki évvesztes, mindegy, hogy januári v. augusztusi, ugyanabba az osztályba kerül). Ezt Ditke mondjuk jobban tudja, én így hallom. 4 éves gyerekek már a betűkkel ismerkednek, Kriszti fia 6 lesz, gyakorlatilag folyékonyan olvas. Ez így szép meg minden, de én jobb szeretném, ha még játszana, futkosna, motorozna,  mint betűkkel meg írással foglalkozzon... Ráérünk még tanulni!

A nap és a víz együttes hatása maga a csoda. Ez a legnagyobb mellette szóló érv :-) Nem is nagyon láttam még depis embert itt :-)

Ami szokatlan lehet, az a sok helyen látható szárazság. 2 hét óta sokat változott a déli rész is, minden elsárgult, 3 hete pedig olyan szép zöld volt minden.... Gondoltam is ma hazafele, miközben forrt az agyvizem a kocsiban, hogy küldenék egy kis meleget meg napsütést Angliába Marcsiéknak cserébe esőt kérünk :-)

A nyelvről már írtam, ez az országban eltérő lehet. Itt Costa Blancán ezen a részen teljesen jól elvan az ember spanyol nélkül, tele van a környék angol meg német szolgáltatókkal, tehát nem kell attól félni, hogy kihívok szükség esetén egy spanyol szerelőt és nem értem amit mond, aztán jól átvág. Costa del Sol dettó, egyre több angol megy oda, nem is szeretik állítólag a madridiak, mert ott már csak angolul lehet megszólalni (ezt a héten mondta egy ismerősöm aki jó 10 éve él Murciában). Nyilván más a helyzet Madridban vagy akár Barcelonában, ott lehet, hogy gondban lennék.

Lényeg a lényeg, hogy a nyaralós helyeken a válságból semmit sem érezni (én nem érzem), úgyhogy lehet jönni :-) 






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése