2012. augusztus 18., szombat

Házunk tája

Sikerült elcsendesednem, bár mentség, hogy nyár van, és úgyis nyaral mindenki és nem a gép előtt tölti a szabad óráit. Az elmúlt időben sok jó nem történt, de azért most összeszedem magam és megosztok néhány infót.
Linda a nyelvtan kivételével (az jövő héten lesz) sikeresen levizsgázott mindenből (96%), hiába, nem csalódtam benne :-) Matek 100% - ebben az apja fejét örökölhette :-D Bár megjegyzem, hogy a 2.-os könyvben volt egy olyan matekfeladat, amit még a matematikus apjának sem sikerült megfejtenie, hogy mi lehet a szabály.....
Úgy vagyok vele (de ezt halkan mondom, mert 99,9% úgysem osztja a véleményem), hogy a gyerek teljesen jól megvan a szüleivel is otthon, akár 9-10 éves koráig és egyáltalán nem fog attól "rosszul" szocializálódni, hogy nem jár iskolába. Ha nincs teljesen izolálva, akkor ezzel nincs semmi gond, én látom az előnyeit, de nem azért, mert elfogult vagyok. Aki hajlik az otthonoktatásra, azt csak biztatni tudom.A mai átlag magyar suliban úgysincs sok idő a valódi szocializálódásra, amikor a szünetben egyik teremből a másikba vándorol az osztály és a tanórán nyekkeni sem lehet. Ez megint "valakiknek" az érdeke, hogy elhitesse szegény szülőkkel, hogy a gyereknek kell a bölcsőde, meg óvoda, meg az iskola.... de ebbe nem megyek most bele bővebben.
A hétvégék családi/baráti grill illetve kertipartikkal teltek, ezeket változatlanul nagyon élvezem. Igaz, az első ilyen közös főzőcskét a Vendégek vezényelték le, olyan szinten le voltam lassulva és azt sem tudtam, hova nyúljak :-) De már belejöttem (mire lassan abba kell hagyni).
Kezdtem magam az utóbbi napokban jobban érezni és nem állandóan sajnálkozni, most ilyen apróságoknak örülök, hogy mehetek friss házi tejért, jön az etyeki tejesbácsi, és van Túró Gyuri (ez itt a reklám helye) mert a Rudit már nem bírjuk megenni, annyira édes (pedig kemény pöttyösfüggők voltunk mind a négyen). Van jó kis házi tojás igazi kapirgálós tyúktól, úgyhogy reggel házi szalonna házi tojással - hát mit ne mondjak, fenséges :-) Egyik kedvenc blogíróm szerint a legjobb méregtelenítő kúra a májnak. Tartjuk magunkat a lisztmentes étkezéshez és persze a cukorfogyasztás is drasztikusan csökkent, a gyerekek azt hiszem, ezt kalandnak élik meg, mert soha nem reklamáltak.
Pár napja újra elkezdett bennem azért ketyegni az óra, hogy vannak kötelezettségeim ezért ha megoldható (megoldható) akkor mégis megyünk a mindenféle történések ellenére de rövidített idővel, kb. 3 hónapra. Ennek fényében a gyerekek szorgosan pakolnak és selejteznek, Linda fényképez, hogy mit adhatunk el vagy mit mire cserélhetünk. Elkészültek az LPS házikók - szálloda, klinika, lakás - kartondobozból és saját festéssel, gyakorlatilag mióta hazajöttünk, azzal játszik csak, úgyhogy most nagylelkűen beígértem egy igazi házikót, ha a nyelvtan 100% lesz :-) Tudom, ezt hívják megvesztegetésnek.
Persze Patrik is benyújtotta az igényeit, Ő egy Thomas Trackmaster Szellemszigetet szeretne, de amikor kérdeztem, hogy akkor melyik másik Thomasos szetet adhatnánk el, akkor mindössze egy könyvvel tért vissza, hogy azt eladhatjuk.... mondtam ez így nem lesz jó, nincs szükség három féle Thomas-os készletre és úgysem fogunk mindent elvinni.
Én egész jól lazulok, lenyűgőzve olvasok mindenféle blogokat fiatal orvosoktól, akik szilánkos koponyatöréseket raknak össze, aztán éjjel meg álmodom mindenféle marhaságot. Eztán estére nem időzítek majd ilyeneket :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése