2012. augusztus 6., hétfő

Fogas-kísérlet

Krisztiék nálunk töltötték az elmúlt 3 napot és amíg a gyerekek játszottak, az internetfüggő anyukák elmerültek az internet kínálta számtalan táplálkozási fórum és blog rejtelmében :-)
Találtunk is egy érdekes témát - pontosítok: én már korábban ismertem a "felfedezést" az egyik kedvenc blogomból (oldalsávban megtalálható) - de most Krisztivel mélyebben górcső alá vettük a témát, főleg, hogy Ő azért lényegesen jobb angolból mint én.
A lényege az, hogy a fogszuvasodás egyik kiváltó oka lehet a gabonákban található fitiksav, ami megköti a kálciumot, tehát hiába eszünk/iszunk kálciumtartalmú ételeket, ha azok nem tudnak felszívódni. Kutatók tettek egy kísérletet: lyukas foggal rendelkező gyerekeket három csoportba osztottak. A legszembetűnőbb változás a harmadik csoportban történt, ahol gabonamentes étrendet + D-vitamint kaptak a résztvevők, itt a lyukas fogak nagy része meggyógyult ill. minimális új szuvas fog keletkezett. A lényeg itt van, az angol eredeti olvasható, én teljesen lerövidítettem. Mivel Patriknak sajnos van egy lyukas tejfogacskája (holott cukrot mi sosem eszünk, nyalóka és minden ilyen tiltólistás), ezért ez még logikus is lenne, de mivel Linda meg a fogorvostól retteg, ezért Ő is betartja önkéntes alapon és semmi kenyeret nem eszünk immár 2 hete :-) Persze a cukorfogyasztást is redukáltuk, de minden más jöhet :-) Majd néhány hónap múlva beszámolok az eredményről ill. konzultálok a fogorvosommal!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése