2013. február 24., vasárnap

Best of Velence - 2007

Velence meglepetés volt J-nek és mit ne mondjak, sikerült is, mert csak a levegőben tudta meg, hogy hova megyünk :-) Arra már nem emlékeztem, hogy Wizz-zel vagy Skyeurope-pal mentünk, de szerencsére a fotók segítettek: utóbbival. A repjegy pár ezer forint volt, és bár annyit mondanom kellett a pakolás miatt, hogy repülővel megyünk, azt nem tudta, hogy hova. Az volt a nagy szerencsénk, hogy a reptéren csak Treviso volt kiírva, és még így sem ugrott be neki, hogy hol lehet. Aztán valamikor felszállás után vagy bemondták, vagy megmondtam, nem emlékszem, mindenesetre vmi spanyolos helyre tippelt magában.
A szállásunk Mestre-n volt, nagyon jó helyen, a buszmegálló néhány lépésre volt (4-es busz) és egyből bevitt a Piazzale Roma-ra. 3 teljes napunk volt és utolsó nap még délig; az elsőben végigjártuk gyalog, második napra vettük a napi jegyet a Vaporetto-ra, hogy a környező szigeteket is láthassuk, a 3. napon pedig pedig újra bolyongtunk egy sort arra, ami épp kimaradt.
A szigetek közül Murano-t és a Lido-t választottuk - utóbbira kicsit későn értünk sajnos, bár szeptemberben ott sem volt nagy élet a hajómegálló környékét leszámítva.

Velencében buszok helyett hajóbuszok, Vaporettók járnak, de amúgy gyalogoson is teljesen bejárható maga Velence - legfeljebb tovább tart. Én nagyon élveztem a kis csatornák felett ívelő kisebb-nagyobb lépcsős hidakat. A legtöbb turista természetesen a Rialto környékén van, a lépcső pedig mindig dugig van emberekkel. Olyan nincs, hogy valaki ne lógjon bele egy fotóba.

Reggel mindig jól bereggeliztünk - én akkor már kettesben voltam Patrikkal, a 6.hónap végén -, délutánonként ebéd és vacsora között pedig mindig beültünk más-más helyre és végigpróbáltuk a minestrone-t meg a tiramisukat. A minestrone-t mindenhol teljesen másképp csinálják, így egyáltalán nem volt unalmas. A saját készítésű tiramisum azért - mások szerint is - simán versenybe kelne egy olaszéval ;-)

Murano

Star Clipper

1. Szöp képek. Mi csak egy napot voltunk és egész nap szakadó esőben bóklásztunk, előző nap, még 40 fokos lázam volt, de hősiesen meneteltünk egész nap csurum vizes cuccokban is. Velencének nemlehet nemet mondani. :-)

1. Az szép :-) Nálunk is volt eső, ahogy látható, ki is ürült a Szent Márk tér; az árkádok alatt nyomorogtunk összepréselve, húzós volt. Aztán ahogy elállt, tele lett a tér. Azt nem tudom, hogy galambból vagy emberből volt több :-D