2013. november 12., kedd

Nem tudom megállni szó nélkül

Már írtam róla, hogy fenntartásokkal kezelem az "okos"-ketyeréket - nem azért, mert régimódi lennék vagy feltétlenül ellenállni óhajtanék a technika vívmányainak.
Tegnap egy vendéget vártam Estepona-ba, szépen elterveztem a napot, de aztán délután kiderült, hogy Badajozból jönnek, és még el sem indultak....Mivel a nő kissé komplikált eset (már találkoztunk mikor végigmutogattam neki a lakásokat), sok jóra nem számítottam. Nem csalódtam :-) Éjfél után hívott, hogy Benalmadena-nál járnak és fél óra múlva lesznek Estepona-ban. Nem teljesen értettem, hogy mit keres arra, de gondoltam valami dolga volt. Persze én nagyon kiváncsi vagyok, úgyhogy nem voltam rest rákérdezni, hogy miért Malaga felől jöttek, mert a Badajoz-Sevilla-Jerez -Gib-Estepona útvonal még a legutolsó térkép szerint is jóval rövidebb. Erre azt mondja, hogy a GPS TUDJA (???????????), merre kell jönni és ezt adta ki nekik. Mondtam neki, hogy kiváncsiságból megnéztem a térképet (már csak azért is hogy kalkulálni tudjam az érkezésüket) de nekem egyértelműen a Jerez felé vezető volt a rövidebb. A témát lezárta azzal, hogy a GPS nem téved..... Úgyhogy csak illusztrálom a könnyebb érthetőség kedvéért:



Azért 66 km nem kevés különbség szerintem és még a lila vonalon is látom, hogy rövidebb....
Igazából tényleg szomorú, hogy az emberek egy része képtelen megtanulni jól kezelni a GPS-t és vakon megbíznak benne. Én speciel imádom a térképeket és szeretném, ha a gyerekek is megtanulnának térképet olvasni. Lehet, hogy soha nem lesz rá szükségük, mert 10 év múlva már papír alapút sem kapok a boltban (de mind eltettem az évek során, úgyhogy elállnak :-D ), én akkor is úgy érzem, hogy hasznos és jó dolog.

Hogy mennyire nem bíznak magukban az emberek (a józan eszükben?!), mi sem bizonyítja jobban egy német házaspár kalandja: Bár a nő a foglaláskor megnézte, hogy hány km-re vagyunk a reptértől és konstatálta a 150 km-t, ehhez képest mikor megérkeztek a GPS-re hagyatkozva elmentek először Sevilla-ba, onnan le Antequera-Malaga-n át jó kis szerpentines úton fel Ronda-ba, majd le Estepona-ba...(471 km volt végül)




Amikor megérkeztek, a kezükbe nyomtam egy térképet, hogy a héten használják egészséggel :-)



3 megjegyzés:

  1. Hehe, a hujesegert fizetni kell :P
    A kedvencem amikor egy no belehajtott a kanalisba, mert a gps azt mondta, arra kell menni. O arra ment. Bele a vizbe. Hat ize.
    En nagyon szeretem a gps-t, leginkabb arra hasznalom, h a dugokat kikeruljem (a telefonomon van egy google alapu), szepen megmutatja, merre zold az ut es merre piros. Vakon bizni persze semmiben nem szabad.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyvárosban hasznos, amúgy sehol máshol nem használom :-) Egyrészt imádom a térképeket (ez valami abnormális biztos?! :-D ), másrészt kinézem előre hova akarok menni és hogy kell, memorizálom és kész :-) Igyekszem gondoskodni arról, hogy az a kevés agysejt ne haljon el :-D

      Törlés
  2. gps vs. térkép:

    a kütyükkel semmi gond nincs, csak tudni kell őket használni, akár a térképeket. életreszóló emlék, amikor egyszer baromi régen az aktuális csajom kezébe nyomtam egy térképet, hogy navigáljon. 30 kilométerrel odébb a helyzet már több volt, mint gyanús, ezért megálltam, megfordítottam a kezében 180 fokkal a térképet, újra megmutattam a célt és mentünk tovább (nem az eszét szerettem benne).
    a gps-nél ugyanez a szitu. ha nem jók az alapbeállítások, ha nem tudod kezelni, akkor jönnek a fenti szituk. tehát a kütyükkel és a gps nagyon jó társ, segítség, ha ismeretlen környéken autózunk. (arról nem is beszélve, hogy sokkal kevésbé veszélyes, mint egy térképet bámulni vezetés közben.)
    meg hát az okoskütyük másra is jók, ott van pl az a rengeteg todo app… ;)

    VálaszTörlés