2013. április 23., kedd

Vendég jön, meleg megy

Tiszta ciki, hogy éjjel arra ébredtem, hogy esik az eső, a wifi erősítőm meg kint ácsorgott az erkély teraszán; reggelre lehűlt a levegő, nagyobb szél kerekedett és bizony jobban fel kellett öltöznünk. Gondoltam is, hogy pont ma érkezett Anyukám és már úgy vágyott egy kis napsütésre, most milyen már, hogy erre elmegy a jóidő :-) Igaz, csak a mázlin múlt, hogy végül ideért, ugyanis tegnap este rosszul állította be az ébresztőt, potom egy órával későbbre.....így aztán, amikor hajnali 4.40-kor Kriszti rácsörgött, hogy hol vannak, mert már 10 perce vár, félálomban csak annyit kérdezett tőle, hogy miért kelt ilyen korán :-D A gépük 6:05-kor indult, 4.30-ra beszélték meg a találkát, hogy Apukám kiviszi Őt is - hát ennek lőttek. Szegény gyorsan taxiba vágta magát, Apukám meg a hajnali forgalommentes városon át száguldozva (gondolom legalábbis) végül azért 45 perccel indulás előtt kiért Anyukámmal. Ott persze még kiderült, hogy bár mindketten Brüsszel/Charleroi reptérre tartanak - hiszen szándékosan így kombináltuk, mert így megnyugtatóbb Anyukámnak - Anyukám a Wizz gépével, Kriszti meg a Ryanair-rel repül :-) Csak hogy ne legyen minden tök sima. De végül is ebből nem volt semmi gond, 3 perc különbséggel indult a két gép, és 3 perccel később szállt le Kriszti gépe. Lényeg, hogy délután 1-re megjöttek és már mentünk is Mijasba. '98-ban Anyukámmal nem voltunk itt, így most bejártuk a falut együtt is. Ami meglepett, hogy ma éppen viszonylag kevés turista volt és állítólag a helyiek is panaszkodnak - a vendéglátósok meg akinek üzlete van, főleg - hogy nincs vendég, nincs fogyasztás, nincs vásárlás. Mondjuk ez mint később kiderült, máshol is így van, mivel Mijasból eljövetel után Torremolinosban szálltunk meg - és most onnan is írok -, mert holnap megyünk tovább Nerja-ba és Frigiliana-ba. Ha már egyszer itt vagyunk....Először nosztalgiából arra gondoltam, hogy azt a hotelt foglalom, ahol '98-ban egy hetet töltöttünk itt a hosszú körút első állomásaként, de végül a képek alapján a gyerekek nem azt választották (nekem meg végül is teljesen mindegy). Vacsora után lesétáltunk a partra - közel van, a 2. soron van a hotel a Carihuela Playa-n - és bizony itt is elég kihalt minden. Tavaly áprilisban itt pezsgő élet volt már, most alig láttunk embert ugyanazon a szakaszon; az éttermek üresek, rengeteg az üres, kiadó üzlet, apartmanról nem is beszélve és sok hotel vagy még nem nyitott ki, vagy inkább már ki se fog.... Az érdekes, hogy valami fura érzés mindig van bennem, ha itt vagyunk ezen a részen: egyáltalán nem szeretem. Nem tudom megmondani az okát, nem tudom megfogalmazni magamnak sem, egyszerűen csak nem jó. Épp Anyuval azt beszéltük séta közben, hogy ennél még Benidorm-nak is jobb hangulata volt, pedig az is betontenger. De egy éjszakát persze kibírunk és reggeli után megyünk is tovább :-)

Kilátás a teraszunkról :-)