2013. január 10., csütörtök

Készülődés

de egyelőre csak Barcelona-ba. Most éppen mindenki oda készül :-) Flögiék májusban, a "Nagycsalád" pedig szinte velem egyidőben. Nem szoktam nagyon előre tervezgetni, de most egészen megszállt másoktól az ihlet, úgyhogy esténként a Barcelona térképpel a kezemben alszom el. Még '98-as szerzemény, 1,5 hete találtam meg a térképes-prospektusos dobozunkban, amibe mindig belerakjuk az éppen aktuális halmazt. J mondta is, bezzeg ha decemberben lett volna ilyen térképe, akkor mindent megnézett volna.... hát most nekem lesz. Bár Flögi blogjából ugye kiderül, hogy nem szabad térképpel a kezemben sétálni, hogy ne nézzek ki turistának és ne támadjanak meg, úgyhogy mindenféle óvintézkedéseket készülök tenni, bár J szerint semmi problémás helyzet nem adódott mikor decemberben Ő ott volt, néhány hajléktalant leszámítva az utcán. Azt nem tudom, hogy a fényképezőgéppel mit csinálok, majd berakom a dzsekim alá, úgyis csak a vékonyabbat viszem, azért 12-15 fokban nem kell a legvastagabb. Tehát beprogramozom a megállók neveit a fejembe, azt, hogy honnan hova melyik busszal kell mennem - nem hiszem, hogy 15 km-t szeretnék majd gyalogolni :-) Tömött turistás helyeken, meg ahol nem vagyok egyedül, ott majd előszedem a puskámat ;-)
A Parc Güell mindenképp szerepel a terveim között, Sagrada Familia szintén és szerintem a Montjuice-t most ki fogom hagyni, úgyis megyek aztán megint január végén. A Barri Gotic kimaradt '98-ban, illetve a kikötőben érdemes sétálgatni. Mivel reggel érkezem - mondjuk a 4 előtti keléstől szokás szerint kiver a víz, főleg, hogy hideg is van -, bőven lesz időm egész nap. Szállásra kinéztem egy jó hostelt - soha életemben nem voltam még hostelben, úgyhogy most "elvből" nem fogok egyedül szállodába menni; 6-7 EUR/éj már reggelit és ágyat kapok - nehogymár ne tudjam meg, milyen egy hely :-) J szerint nem vagyok normális, én aki Domestos kendővel megy a 4*-os szállodába is fertőtleníteni, hogy fogok most ellakni egy hostelben, de megnyugtattam, hogyha a reptéren lefeküdtem a székekre, most ezt is biztos túl fogom élni.
Másnap du. 5-kor aztán repülök Brüsszel/Charleroi-ba, ott összefutunk E-vel, aki meg éppen Dublin-ból fog hazajönni és véletlenül egy géppel jövünk BUD-ra :-) Így sokkal olcsóbb volt a jegy, BUD-BCN 290 Ft volt keményen (na jó, a discount club ár + wizz kártyával fizetve lett ennyi), vissza CRL-BUD szintén 290 Ft volt, ráadásul két székem is lesz, úgyhogy eldőlhetek, mert 2 helyet foglaltam (E-nek is, és így neki is olcsóbb volt). A horribilis kiadást a CRL-BCN járat jelentette a maga 9 EUR-jával. Csak hogy ne mondjátok, ilyen nincs, én akár be is kopizom a visszaigazolásokat ;-) Hangsúlyozom, ez csak akkor lehetséges, hogy ha valakinek tényleg mindegy hova megy és az is, hogy mikor - én úgy készültem, hogy biztos kell mennem Malagára majd, ezért előre lefoglaltam néhány ilyen 290 Ft-os jegyet amikorra volt, hogy ha tényleg kellek ott, ne kelljen 20-30e forintokat kiadni, amitől biztos szívinfarktust kapnék. Sajnos úgy tűnik, hogy azért sok 290 Ft-os jegy idén már nem lesz, azért 1090 Ft/út/fő-ért már be lehet nevezni egy Milano városnézésre vagy akár Brüsszelre.
Linda nagyon rendes, mert magától felajánlotta, hogy odaadja a tabletet, míg kint leszek, a laptopot úgysem cipelném semmiképp, viszont életjelet kell adnom magamról - némi irónia van a dologban, mert erre már előtte is gondoltam, hogy milyen jó, hogy kölcsönvehetem majd Tőle, ha néhány napokra távozom, Ő meg azért a laptopon mégiscsak jobban szeret játszani....illetve, elkövettem azt a hibát, hogy a gyerek jövőjét szem előtt tartva be akartam vezetni a "programozás" világába és kerestem egy gyerekeknek valót és ez annyira jól sikerült (szuper kis program: Scratch a neve, gyakorlatilag 5 perc alatt teljesen átláható minden, nagyon egyszerű, látványos, és persze azonnal van sikerélmény), hogy most gyakorlatilag folyton lenyúlná a laptopot...hát így lesz a számítógépfüggő szülők gyerekéből is számítógépfüggő :-D
Visszakanyarodva Barcelonára,a tervek szerint itt fogok aludni, füldugó beszerzése még folyamatban; bár lehet olyan szerencsém, hogy egy ekkora hodályban egyedül leszek, azt mondják. Meglátjuk, majd ha nem tudok aludni, írok - wifi van!! Szeretem a kihívásokat, ha még nem mondtam volna ;-)

2 megjegyzés:

  1. :-) Hű, ha te betanulod tényleg a térképet és megállókat, akkor követnem kell téged nekem is. :-)
    Mi is hostelbe megyünk, de jobb fajtába. Engem a hideg kilelt, vagyis inkább az ideg, mikor folyton minden olcsó hostelra azt írta ki a booking.com, hogy közös fürdőszoba - na nekem ez kizárt, én az ilyentől undorodom, meg nekem kell a privátszféra és főleg, hogy időben akkor mehessek,a mikor akarok. üdv

    VálaszTörlés
  2. Jó úton haladok a térképmagoláshoz :-D
    Idén félrerakom a kevés még megmaradt korlátozó gondolataimat, és nyitott leszek mindenre és megnézem, hogy kibírom-e? :-) 2 hét múlva meg eleve 2x egymás után reptéren alszok BCN-ben, mert úgy jönnek ki a gépek, úgyhogy biztos, hogy annál nem lehet sokkal rosszabb ;-)

    VálaszTörlés