2012. június 10., vasárnap

Dénia

Tegnap itt kicsit borongós, szeles idő volt, ezért gondolván, hogy esetleg ma is hasonló idő lesz, kinéztük, hogy mivel Déniában is rég jártunk, átugranánk egy kicsit. A sétálóutcában tavaly októberben egy fiesta-ba "botlottunk", tele volt a főutca mindenféle árussal, kolbásztól kezdve a sajton át az olívabogyóig, csokoládéig, helyi specialitásokig minden volt, és persze lehetett kóstolgatni meg vásárolni is. Gondoltuk, hátha kifogunk megint egy ilyen "bulit", de helyette egy kétnapos motoros rendezvény szerepelt a város honlapján. Ez sem tűnt rossznak, úgyhogy 11 után sikerült is elindulni - a 35 fokban :-) Az kicsit meglepett minket, hogy még alig mentünk 2 km-t a háztól, máris beleakadtunk egy motoros felvonulásba itt Javea-ba:

A fényképezőt csak az utolsó pillanatban kaptuk elő, tehát a nagyja sajnos lemaradt, de lényeg, hogy nagyon sokan voltak, szerintem legalább 300 motoros, rendőri és mentős kísérővel.

Déniába érve viszont hűlt helyét találtuk a motorkiállításnak, így a rekkenő melegben 12 óra után felmásztunk a várba.

Castello di Dénia egy kb. 66 méter magas dombon, a központban helyezkedik el. A várat a 11. és 12 .században mórok építették korábbi római maradványokra és folyamatosan építgették-bővítették a következő évszázadokban is. A spanyol örökösödési háborúban a vár részben megsemmisült. A helyőrséget, melynek a vár adott otthont, 1859-ben feloszlatták. Napjainkban a várban található a Régészeti Múzeum, valamint különböző kulturális rendezvényeket is szoktak tartani. Az árnyas fák alatt lehet egy kicsit pihenni és csodálatos a kilátás a városra, a kikötőre, a tengerpartra és a Valenciai-öbölre.

Kikötő egy része

Hosszú, homokos part

A hangulatos főutca platánfákkal szegélyezve

Városháza

Tele hangulatos kis éttermekkel

Ide járnak a spanyolok ebédelni

Nagyon szeretem ezeket a kis hangulatos utcákat, jó lenne csak úgy leülni, nézelődni, "szociológiai" tanulmányokat végezni.... sajnos az egyedüllét nemigen adatott meg nekem mostanában, pedig már nagyon hiányzik. Ha még nem írtam volna, én nagyon szeretek magamban lenni, szükségem van az egyedüllétre (micsoda luxus két gyerek mellett ilyet írni! :-) ), de tényleg. Nagyon kevesen értik, Judit talán az egyetlen.... Nincs társfüggőségem, pontosabban nekem nem kell, hogy mindíg legyen valaki mellettem; és ez mindegy, hogy társ, vagy barát. Vannak ilyen "defektes" emberek még biztos :-) A gyerekek meg még akkor is süvítenek, ha fél órára elrohanok a boltba.....

1. Nekem is ilyen "defektem" van, nyugi :-)

1. Akkor a kisebbségbe tartozunk :-) Amúgy nagyon kevés ilyen embert ismerek...