2012. november 18., vasárnap

Ami mindent megér

Pont írni készültem egy bejegyzést magáról az utazásról, annak örömére, hogy remekül elterveztem ma a januáromat és februáromat, de Flögi megelőzött, úgyhogy ez most elmarad, max. kiegészítem, a lényeg itt.
A szüleim amúgy rendszeresen szokták a szememre vetni, hogy miért nem "gyűjtöttem" lakásra, míg Ausztriában dolgoztam, én pedig mindahányszor elmondtam, hogy nem akarok annyira fix pontot, nem akarok "kötöttséget", helyette gyakorlatilag az összes vagyonomat mindig elutaztam :-) Amit persze egy percig sem bánok a mai napig, mert eljutottam oda, ami mindig a szívem vágya volt, és persze sok más helyre is. Ezek sokkal többet érnek nekem, mint bármely tárgy és lehet, hogy lenne valahol nekem is  két szobám, de elég unalmas lenne abban ücsörögni - helyette világot láttam-látok. Most, hogy december közepén előreláthatólag 1-2 hónapra hazamegyünk, próbáltam valamivel felvidítani magamat és sikerült is. Budapest nagyon jó hely abból a szempontból, hogy 1 EUR-ért repkedhetünk fapadossal, akár csak egy napra, úgyhogy ennek köszönhetően most az fog éltetni, hogy január 23-án elrepülök Milano-ba 1 napra 638 Ft-ért (oda-vissza, természetesen), január végén meg Malmö-be egy hétvégére, szintúgy 639 Ft/fő/oda-vissza. Méghogy az utazás drága :-) Ha belegondolok, hogy mondjuk a Lisztre kijutni 3x ennyibe fog kerülni, azért az elég vicces. Brüsszelbe amúgy rendszeresen vannak jegyek 1 EUR-ért, szóval nézzetek szét, olyan lehetőségek vannak lapos pénztárcával is, hogy csuda. Az egyetlen szépséghiba, ha valami hóesés beüt és esetleg nem indul a gép... na de ne fessük az ördögöt a falra :-) Brüsszelen át még Carcassone-val és Porto-val kacérkodom, aki rugalmas, mint én (ez valami egészen elképesztően nagy előny), annak mindegy, mikor megy, a jegyártól teheti függővé az indulást - ahogy fogom is. Aki kellően nyitott, az mehet cs-sel (couchsurfing, ha nem ismeri esetleg vki), így a szállás is lehet ingyen. Mondjuk ezt én kihagyom, ehhez már lehet, "öreg" vagyok :-D A booking titkos ajánlataival viszont jó helyen már 20 EUR/éj simán lehet lakni két főnek. Kaja ilyenkor nem szempont, az ember sokmindent kibír - mondom én, akinek minden helyről tuti, hogy valami kaja fog az eszébe jutni. Menton-ról az almás süti, Rethimon-ról az eszpresszó, Santorinin a méregerős presszókávé ami olyan volt, mint egy lórugás, és folytathatnám a sort. Szokott is cikizni J rendesen emiatt :-) Ő mártírként vonul végig reggeltől estig akárhova megyünk, kaja-pia nem lényeg, csak megy.





"Vannak helyek, amelyek szinte várnak ránk valahol, mint ismeretlen szeretők, és amikor - ha egyáltalán - rájuk bukkanunk, azonnal és megkérdőjelezhetetlenül tudjuk, hogy ők az igaziak".


4 megjegyzés:

  1. Szia Enikő! Köszi, hogy megemlítettél és a blogomat is. Én sosem hittem el, hogy ilyen árak tényleg vannak, gondoltam, ez csak a reklám, aztán rájön mindenféle adó, meg ez meg az...hihetetlen számomra. Németországban nincsenek ilyen ajánlatok. Aki Berlinben, Kölnben él, annak egyszerűbb, mert az Air Berlin az anyavárosából nagyon akciózik, szintúgy a German Wings az anyavárosából, ezekre lehet Európán belül már 60 Euro körüli jegyeket találni, de ettől olcsóbb nem létezik, nekünk Münchenből meg semmi ilyen kedvező légitársaság sincs. üdv, Andi (most éppen Budapestről)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Andi, jó, azért ehhez valamennyire gyakorlott utazónak kell lenni és persze állandóan, naponta sokszor lesni az árakat. Wizz-nél klubtag vagyok, azért vannak a 290 Ft-os jegyek + a Wizz Air betéti v. hitelkártyával fizetve nincs foglalási díj, ami szintén 2200 Ft megtakarítás /út/fő. Ryan-nél már szűkösek a lehetőségek, a +EUR admin díjat Spanyolból, Olaszból, Németből, Angliából indulásra már nem lehet kikerülni, de a prepaid mastercard azért segít mo-i indulással, és Brüsszel CRL meg jó kiindulópont bejárni egy csomó helyet (és onnan még lehet admin díj nélkül). Nekem a Moneybookers van és hihetetlenül jól működik, csak évi 10 EUR a kártyadíj de nem is kell szinte más kártyát használnom. Pénzt átrakni tudok rá azonnal ha SOS kell, meg külf. pénzkivét is nagyon jó áron van, meg persze mindenhol lehet vele fizetni. Üdv Enikő

      Törlés
  2. szia, ugye te vagy Homokdűne index fórumról? Kérdezhetek pár dolgot emailben Spanyolországról?

    VálaszTörlés
  3. Szia, igen én, ott is van publikusan a blog címe :-) Kérdezhetsz persze! A mailcímem az mint amit a blogspot előtt látsz és gmail :-)

    VálaszTörlés