2012. november 21., szerda

Marokkó ajándék repjeggyel

Marokkó volt az első közös utunk J-vel, 2001 decemberében. A Qualiflyer tagságomnak köszönhetően a korábbi több, hosszabb távú repüléseknél gyűjtött pontokból állt rendelkezésre annyi, hogy a megadott lehetőségek közül megpróbáltuk a legtávolabbi célpontot kiválasztani: ez Marokkó volt. Persze a reptéri illetéket fizetni kellett, de akkor még nem volt fapados, így jól jártunk (ma meg a reptéri illeték árából szerintem több személy marokkói útját ki lehet hozni :-) ). A Swissair-rel mentünk kicsit macerásan, mert bécsi indulással Casablanca 2 átszállással volt csak elérhető. Nem panaszkodom, mert nagyon jó volt, igaz Bécsből kis géppel mentünk, emlékeim szerint lehet, hogy ez a gép volt propelleres :-) Talán ha négyen utaztunk, jó kiszolgálás, minden rendben volt, de a nagy gépek után borzasztó furcsa volt egy alig 30-40 személyes (szerintem Fokker) gépen utazni. Basel-ben leszálltunk, majd alig 20 percet repültünk Genf-ig egy még kisebb géppel, és még onnan se a megszokott méretű Airbus v. Boeing ment - viszont tele volt. Mindhárom gépen kiváló kaja és kiszolgálás, mondanom sem kell - hiába, a Swissair azért már akkor is név volt. :-) Én a repülőútjaim során a kiskanalakat gyűjtöttem (amúgy nem gyűjtök semmit), úgyhogy ezek otthon vannak a fiókban a mai napig. Itt is elkértem, legalább egyet :-)
Casablanca-ban Ibis-ben laktunk, ezt foglaltam a neten, árat már nem tudok, de emlékeim szerint átszámítva úgy kb. 40EUR/szoba/éj lehetett. A reptérről vonatoztunk elég szemetes és csúnya részen át, erre emlékszem, a hotel meg a vasútállomás mellett volt, ennek azért voltak előnyei. Csak gyalogosan közlekedtünk Casablanca-ban, voltunk kint a halpiacon a parton, ez igazán érdekes volt - meg persze büdös. Az ember feje felett repkedtek a halak kézről kézre - nem úgy mint Javea-ban az automatizált rendszer :-) Elsétáltunk a nagy mecsethez, be lehetett menni, jártuk a várost, sétáltunk a Medina-ban.
Mivel egy hétig voltunk, de egy hét Casablanca-ra sok, 2 napra átmentünk Fez-be is. Fez Marokkó második legnagyobb városa az Atlanti-óceán partján és a világ egyik legnagyobb medinája található itt.
A medina látogatása bizony számunkra is tartogatott némi meglepetést, ugyanis óriási és egy turista simán el tud veszni a kanyargós, szűk utcákon. Még viszonylag a sétánk elején csapódott hozzánk egy 8-10 év körüli kisfiú, aki folyamatosan "vezetett" minket a labirintusban. A medina tele van árusokkal, voltunk szőnyeg-manufaktúrában, ahol kislányok szőtték a szőnyeget és persze mindent próbálnak eladni az embernek. Nekem nem rémlik, hogy nagyon erőszakosak lettek volna, de Juditék múltkor a tangeri látogatás után ezen panaszkodtak :-) A kisfiú tehát végigkísérte utunkat, bár többször jeleztük neki, hogy köszönjük de nem akarunk semmit tőle. Persze a regisztrált idegenvezetők elől folyton bújkált, így többször előfordult, hogy pár percre eltűnt és mi sem tudtuk, hogy vajon visszajön-e vagy végleg felszívódott. Több órás volt a sétán és valójában csak a végén tudtuk értékelni, hogy a fiú velünk volt: nélküle lehet, még ma is ott sétálnánk :-)
Fez-ben szintén Ibis-ben, a pályaudvar mellett aludtunk, majd  másnap este mentünk vissza Casablanca-ba, ahonnan a repülőnk is indult.
A vonaton egy gyerekes párral utaztunk egy fülkében és bár maga a vonat nem sokban különbözött szerintem egy mo-i MÁV sima mezei szerelvényétől, bizony felsikítottam és felugrottam, amikor magam mellett az ülésen egyszer csak elkezdtek sétálni a csótányok. Nem az afrikai nagy, csak a kisebb (vagy még nem nőtt meg, ki tudja). A gyerekes marokkói pár velem szemben csak mosolygott, hogy ez teljesen normális itt, de bizony én aztán egész úton nem mertem már leülni :-)
A repülős visszautunk kalandosra sikerült, mert a gépünk havazás miatt sokat késett és futólépésben kellett átloholnunk a terminálon, hogy elérjük a basel-i gépet, mely már gyakorlatilag csak ránk várt. Hóesésben repültünk át Genf-ből Basel-be, gyönyörű volt és nagyon finom lazacos szendvicset szervíroztak a mindössze 20 perces úton, erre határozottan emlékszem :-)
Összesítve, nagyon megérte elmenni Marokkóba, Fez mindenképpen megér egy-két napot!

A képet nem én készítettem, de majd Mo-on scannelek, mert ezen a gépen sajnos nem találtam a marokkói fotóinkat :-(


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése